Zo... Wat een hoop reacties!
Vooropgesteld: ik waardeer al jullie waarschuwingen hoor. Sterker nog, ik snap het zelfs. Wellicht zou ik hetzelfde denken als ik niet de hele situatie zou kunnen.
Misschien toch goed om nog even een korte toelichting te geven, want ik snap ook dat niet iedereen onthouden heeft of gelezen heeft wat er eerder over geplaatst is.
De dame in kwestie is gewoon Nederlands. Ik hoef haar dus niet te helpen met een verblijf in Nederland of zo. Ze heeft ook gewoon een eigen woning. Hetgeen waarmee ik haar geholpen heb, kan en wil ik om privacyredenen niet verder toelichten. Dat zijn dingen die bij haar spelen in de privésfeer, best grote dingen ook. Waar ze mijn hulp overigens echt niet bij nodig zou hebben gehad, maar dat is eigenlijk min of meer ontstaan door ons contact. Ze kost mij geen geld anders dan de dates die normaal gesproken betaald zouden zijn. Daar vraagt ze ook niet naar. En dat ik haar soms ergens heen rijd, voel ik ook niet, want ik heb een tankpas...
Ze betaalt ook dingen als we een keer iets buiten de deur doen overigens, dat wisselen we min of meer af. Of als we eten bestellen enzovoort.
Dat ze geen relatie wil, is voor mij helder te verklaren. Zelfs als ze wel smoorverliefd zou zijn, was dat in haar situatie gewoon lastig geweest. Neem dat maar van mij aan. En zoals gezegd vind ik dat eigenlijk wel makkelijker ook, want ik denk niet dat ik dat zou kunnen.
De afwisseling betaalde seksdates / vriendschappelijk tijd doorbrengen is zeker wel een moeilijker punt voor mij. Ik zou me kunnen voorstellen dat dit op den duur overgaat in alleen het vriendschappelijke. Aan de andere kant heb ik daar ook over nagedacht. Als ik zulke dates niet met haar heb, breng ik hetzelfde geld ergens anders. En bij haar weet ik wat ik krijg en vind ik het leuk. Dus waarom zou ik het niet combineren, zolang we dat allebei nog niet te ongemakkelijk vinden?
En ik krijg voor mijn gevoel genoeg van haar terug tijdens onze vriendschappelijke momenten. Gezelligheid, plezier, we doen dan leuke dingen samen. In mijn ogen kan dat wel, ik verwacht niet dat ze dan seks gaat geven puur omdat het haar werk is. Zou ze waarschijnlijk ook niet gedaan hebben als ik haar op een andere manier had leren kennen en bevriend was geraakt. En ja, dat is wel de moeilijkheid in een vriendschap als deze. Maar ik heb daar nu (nog) geen moeite mee, zij ook niet. Op het moment dat dit gaat veranderen, moeten we daar goed over nadenken.
Nogmaals, ik begrijp de scepsis, maar ik heb tot nu toe geen enkele reden gehad om te twijfelen aan haar intenties. Ze is ook gewoon eerlijk geweest in alles. Ik heb eigenlijk puur nog geantwoord omdat
@Rony80 er naar vroeg. Ik kan ook niet ontkennen dat ik het een bijzondere situatie vind hoor. En misschien ben ik wel oerstom en naïef, maar nogmaals, op dit moment heb ik niet dat gevoel.