Seks is slechts één onderdeel van de liefde en de discussie hier. En dat de heer Eagle 'zijn gaten' alleen exlusief wil hebben is nu wel duidelijk. Zijn mening is duidelijk overgekomen en vele malen herhaalt. En dus is zijn bijdrage wel klaar hier, lijkt me. Hij heeft duidelijk aangegeven dat hij seks en liefde over één kam scheert. Dat weten we nu wel.
En er zijn er wellicht die liefde en verliefdheid kunnen wegredeneren met dat soort ideetjes. Of er bang voor zijn en er liever voor weglopen. Die elk risico liever mijden omdat ze geen pijn willen voelen. Er zijn er ook die dat niet kunnen of willen, omdat ze een groter plaatje zien. En die snappen dat het leven pijn kan doen en dat dat er nu eenmaal bij hoort. Dat je af en toe een risico moet nemen om te vinden wat je zoekt of dingen te ervaren waar je blij van wordt. Om te leren ook.
En er is niet één scenario, er zijn er oneindig veel. Elke keer afhankelijk van zoveel variabelen bij twee personen.
Dat één persoon dan maar blijft hameren dat hij niet zou kunnen verkroppen dat 'zoveel lullen' en ga maar door... zegt alles over zijn blik op een dvp. Hij ziet ze enkel en alleen als dvp, en denkt dan alleen aan neuken en geneukt worden.
Ik denk persoonlijk dat hij nooit of amper een situatie heeft beleefd waar er sprake is van (onbetaalde) liefde en seks.
Wanneer je echt om een persoon geeft - en dat is doorgaans geen keuze, maar iets dat je gaandeweg overkomt - dan wil je wellicht wel ver(der) gaan. Omdat je er dan ook veel voor terugkrijgt. En dan heb ik het dus niet alleen over neuken. Maar ook over samen koffie drinken, met iemand kunnen praten, samen lachen, samen dingen ondernemen.
Als je alleen maar blijft hameren op exclusieve seks, dan snap je het niet. Denk ik. Liefde is geven en nemen. Wat je wilt geven en wat je hoopt te krijgen is puur persoonlijk.
Bungeejumpen. Ik zou dat ook nooit doen. Het risico vind ook ik te groot tegenover een kort moment van de kick. Het gaat om afwegen van voor- en nadelen. Is die kick jou het gevaar waard, doen! Maar de vergelijking gaat mank omdat je het hier over een ervaring van een moment hebt. Terwijl een relatie veel langer duurt. Normaliter dan
Het is mij inmiddels duidelijk dat de heer Eagle zelf waarschijnlijk nooit een liefdevolle relatie (zeker niet met een dvp) heeft gehad. Voor hem draait het om seks. En dat mag, maar dat weten we nu wel. Hij ziet alleen maar seks en lullen en 'zijn' gaten' waar anderen ook in penetreren. Simpel en zonder zelf ook maar enigszins in deze situatie te hebben gezeten.
Zoals hij hier mensen blokkeert blokkeert hij kennelijk ook zaken die hem in het echte leven kunnen kwetsen. En dat mag.
Zijn goed recht. Maar zijn bijdragen hier klinken als die van een Jehova met Gilles de la Tourette. En wie er anders over denkt is slap. Is dat jaloezie? Waarom moeten wij hetzelfde denken als hij?
We weten nu wel hoe hij denkt. Er zit nooit een vraag in zijn relaasjes, nooit een moment van inleven of empathie... Het is steevast hameren op dezelfde spijker. Steevast enkel en alleen stellen dat hij het niets vindt en dat hij mensen die er mee te maken hebben slap vindt.
Waarom steeds weer zijn eigen (on)zekerheden projecteren op ons? Prima als hij zo wil leven, maar er zijn ook mensen die het leven wat subtieler en opener beleven en niet alleen principes en overtuigingen hebben om die te houden, kost wat kost. Maar die ook slim genoeg zijn om deze bij te stellen als de realiteit deze principes en overtuigingen mogelijk eens inhaalt. Die bereid zijn uitdagingen in het leven aan te gaan ondanks dat er risico's zijn. En die principes en overtuigingen willen en kunnen herdefinieren, puur omdat het leven een mens soms leert dat je bepaalde dingen nog niet wist of omdat je dingen meemaakt, voelt, ervaart die je nog niet hebt meegemaakt, gevoeld of ervaren.
Ik wil ook wel zeggen hoe ik erover denk. Ik heb een relatie gehad met een dvp. Was dat makkelijk? Nee. Liep het goed af? Nee. Zou ik het snel weer doen? Nee. Ben ik er naar op zoek? Nee. Ben ik blij dat ik het geprobeerd heb? Ja.
En mocht me ooit overkomen dat ik toevaliig een persoon ontmoet die in deze branche werkzaam is en waarmee ik een dusdanige klik heb dat ik er gelukkig van wordt en daar meer van wil ervaren... Wie weet.