Richard 75:
Dat is niet helemaal wat hier gebeurt, denk ik. Er zijn hier mensen die over dit onderwerp pogen te discussieren, ervaringen uit te wisselen. En dan is er eentje die nu al heel lang hetzelfde roept. Stel je voor dat je een discussie hebt met wat vrienden en er loopt één gast de hele tijd alleen maar te roepen: 'Neuken doe je met je lul en een kut'. Dat is zo ongeveer wat hier ook gebeurt. Wat meneertje Kabaal er zonder enige ervaring op dit gebied van vindt, is allang duidelijk. Maar waar niemand hem veroordeelt om zijn mening dat hij nooit een relatie zou willen met een dvp, omdat ze 'met iedereen neuken'. (Overigens, een dvp kan ook gewoon stoppen als ze een relatie krijgt, he) doet hij dat andersom wel bij mensen die de optie niet bij voorbaat per definitie als kansloos inschatten. Dat zijn volgens hem immers losers, ze zijn ziek, ze moeten behandeld worden. Enkel en alleen omdat meneertje Kabaal alleen zijn wereldje kent.
Zijn simpele repeterende manier van converseren, zonder enige inhoudelijke bijdrage of nieuw inzicht of ervaring of wat dan ook... Dát irriteert meerderen en daardoor vliegt het steeds weer uit de bocht. Ik snap ook niet waarom juist dit onderwerp hem zo aangrijpt. Het klinkt een beetje als iemand die steeds tegen een vriend roept dat hij diens vriendin zo lelijk vind, terwijl hij diep van binnen zo graag zelf met haar zou willen zijn. Of met die vriend, dat zou me ook niet eens verbazen.
Soms vind ik zijn woordjes en meninkjes zo hemeltergend simpel dat ik bijna vermoed dat iemand expres zo dom schrijft, puur om de boel op te fokken. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand werkelijk zo weinig te melden heeft, maar dat toch zo veelvuldig blijft doen.
Wie zou overwegen een relatie te beginnen met een dvp is een loser, en ziek en zielig omdat hij een gat in zijn leven wil vullen. Aldus de man die ook dvp's bezoekt om een uurtje iets te vinden dat hij in het echte leven kennelijk mist.
Ja, we weten wel dat er dames zijn die alleen op geld uit zijn. En dat er mannen helaas toch gevoelig zijn voor dit soort praktijken.
Maar snapt hij dat er ook dames zijn die ook gewoon echt gevoelens kunnen krijgen? En dat er heel veel verschillende situaties te bedenken zijn, die echt niet allemaal per definitie verkeerd aflopen? Puur omdat het voor hem moeilijk wordt om om te gaan met een wereld waarin niet alles alleen maar het één of het ander kan zijn, houdt niet in dat dit voor anderen ook zo werkt.
Dus, mogen de mensen die inhoudelijk of qua ervaring wel iets te melden hebben nu verder gaan met het gesprek?
In plaats van alle mensen die hem beu zijn op negeren te zetten, omdat hij te slap is en er niet tegen kan dat iemand iets terug roept, kan hij beter zichzelf uit deze discussie houden. Om hem te eren tikken wij dan wel in elk twintigste vakje: kut, lul, neuken, zielepiet en ziek. Is dat een optie? Is hij er toch een beetje bij.