Juist!Sorry maar dit geldt niet alleen voor DVP's en ook niet alleen uit Oost Europa. Of denken jullie dat Sylvie Meis per toeval alleen miljonairs heeft? Of die papzak van een Marcel Boekhoorn toevallig altijd een lekker wijf heeft in de leeftijd van zijn dochter?
Volgens mij heeft dit te maken met sociale mobiliteit. Zo'n dvp (of een Meis, eigenlijk ook een soort dvp) komt hogerop/verder met meer luxe en meer aanzien, door het 'veroveren' van een kruiwagen die haar daarbij helpt. Daar moet ze wel iets tegenover stellen: schoonheid, sex, aandacht, whatever.
Maar andersom werkt dat ook zo: die Boekhoorn (ik ken hem niet maar begrijp wat voor type dat is) heeft een twintig jaar jongere schoonheid waar overdag de schijnwerpers op staan en die 's nachts bij hem is. Dat vindt hij van meerwaarde, maar hij moet er iets tegenover stellen: zijn geld.
Ik vind het best logisch klinken zo: je geeft iets waarvan je veel hebt (geld, schoonheid) en je krijgt iets terug dat je graag wilt hebben (luxeleven, lekker wijf).
Als ik een lekker wijf of een miljonair was zou ik het ook zo doen.