Hoe deze affaire ook afloopt, bij mij heeft het wel een denkproces op gang gebracht, of iets versneld wat al gaande was. Ik had bijvoorbeeld nooit zo bij die rubriek 'Waar is deze dame nu?' stilgestaan en heb er zelf ook weleens iets geplaatst. Maar de argumenten ertegen snijden w.m.b. behoorlijk hout. Een dame verandert niet van naam en werkplaats omdat ze eens zin heeft in wat afwisseling...
Sowieso is deze hele affaire misschien een goede aanleiding om eens goed stil te staan bij de ethische kanten van het wandelen. Voor mij is het dat wel. Moet je eigenlijk voor je eigen gerief meehelpen om bepaalde misstanden in stand te houden? Ongetwijfeld zijn er dames die gewoon lekker makkelijk snel geld willen bieden en niet al te hard hun best willen doen. Maar bij sommigen zit achter de middelmatige kwaliteit een heel ander verhaal. Doen ze het wel helemaal vrijwillig? Hoe zou jij het vinden als je uit fucking Moldavië, of welke failed state dan ook naar Nederland zou komen met de belofte van een baantje als kamermeid in een hotel of zoiets, om vervolgens weggestopt te worden in een kamertje van een uitgewoond huis, waar een stuk of tien vadsige mannen per dag zich op je uitleven. Zou jij dan kwaliteit kunnen leveren? En je haalt ze er zo uit op Kinky. Geen glimlach, of een als een boer met kiespijn, 24/7 beschikbaar, alle mogelijkheden incl anaal en/of bare. Wil je dit in stand houden? En tref je zo'n dame, ga je haar hier op de site dan affakkelen? Of doe je een anonieme melding (hiermee kun je overigens je schuld afkopen, weet je dat? Want gedwongen sekswerkers bezoeken is strafbaar)?
Voor mijzelf staat thuisontvangst als geheel ook ter discussie. Dames die ik op die manier bezoek, doen het denk ik niet gedwongen, al is die 100% zekerheid er nooit. Hun inzet is goed, ze zijn vrolijk en ik heb een goede klik met ze. Maar ze ontduiken willens en wetens de belasting hier en ook als ze het met plezier en uit eigen wil doen, houden ze zich op met criminele figuren die locaties ed regelen. As we speak zijn er 100.000 daklozen in dit land, de zorg staat op instorten door vergrijzing, een nieuw lompenproletariaat vormt zich, de immigratiecrisis is niet te overzien en we moeten weer een serieus defensieapparaat opbouwen, omdat een Derde Wereldoorlog dichterbij lijkt dan ooit. Allemaal dingen die ver van je bed liggen als je een koophuisje hebt en genoeg poen om iedere week een mooie dame te bezoeken. Maar geloof me, we hebben de belastingcenten verdomd hard nodig in dit land! Dit parasietengedrag is ondermijnend en je werkt er gewoon aan mee als je zo'n dame bezoekt. En ja, voor mij is dit ook een worsteling, omdat de klik er met deze dames wel degelijk is. Het zou dus echt wel een offer zijn om ze laten vallen.
Misschien moeten we vanuit hier het ethisch/bewust wandelen meer promoten. Meer privéhuizen bijvoorbeeld, waar je toch buiten dat schimmige circuit zit. Er is al volop bewustzijn van kinderarbeid in de textielindustrie, leed in de bio-industrie en wat niet al. Misschien moeten we ook wat meer awareness kweken voor wat in deze branche gebeurt.
Je bent geen loser als je wandelt. Het verrijkt mijn leven in ieder geval wel. Maar het kan geen kwaad eens na te denken over de ethische aspecten en de manier waarop je je hobby zo goed mogelijk kunt beoefenen met het oog op je medemens.