Bullshit, vanaf januari 2022 alles back to normal!
En ook bedankt voor je uitgebreide toelichting.
Back to normal in of vanaf januari 2022 kun je vergeten. Iedereen die denkt dat dan de boel weer op orde is (en laten we het gewoon even voor de grap bij Thailand houden), staat buiten elke realiteit.
De problemen in Thailand t.a.v. Covid-19 stapelen zich alleen maar op. Besmettingen lopen al sinds april 2021 op en stijgt elke dag nog steeds een beetje meer. Om dat te kunnen stoppen heb je maatregelen nodig, maar die maatregelen zijn er niet of nauwelijks en bovendien worden er maatregelen genomen, waarbij het effect juist
contra-productief is; als je bouwplaatsen sluit in Bangkok vanwege Corona en je laat die mensen vervolgens wel terug reizen naar hun thuisregio (veelal Isaan), dan verspreid het virus zich juist en begint het "virus-feestje" daar vrolijk opnieuw. Wat helpt is een harde lockdown en reisverbod. gedurende 4 weken.
De enige uitweg uit de pandemie is net als elders vaccinatie of groepsimmuniteit. Thailand heeft nu zo'n 20% gevaccineerd, waarvan een gedeelte met Sinovac. En Sinovac is minder effectief (en dan druk ik me mild uit). Thailand zal nog zo'n 35 miljoen mensen moeten vaccineren en met 6 miljoen vaccins per maand is het makkelijk rekenen;
zo'n 12 maanden, want je moet 2x een prik hebben met AstraZeneca en dus heb je ook 70 miljoen vaccins nodig. Welnu, 12 maanden na heden is toch echt, laten we afronden, 1 augustus 2022. Met extra vaccins van Pfizer en Moderna in Q4 2021 en Q1 2022 en misschien extra leveringen van AZ kan het allemaal misschien 2 of 3 maanden sneller, maar als het 1 april 2022 zou zijn, dan ga ik persoonlijk Prayut een taart brengen. Vooralsnog bel ik nog niet met de bakker....
Kortom, 1 januari 2022 weer alles back to normal; Bullshit!