"Vrij", maar zodra je 1 stap buiten je hotelkamer zet nog wel overal een mondkapje op...
het is nog niet ideaal maar is een begin van de versoepelingen, het zou raar zijn dat ze van strenge lockdown in 1 keer volledig open moesten gaan
het zal waarschijnlijk elke maand een beetje meer versoepelen dus dit is de goede richting op ,je moet ook rekening houden dat het volledige land nog geen 70% vaccinatie heeft ,zelfs nog geen 30%volledige vaccinatie
bangkok gaat in oktober 70% halen en heel thailand waarschijnlijk einde december (in de arme streken zal dit wel wat moeizamer gaan)
persoonlijk denk ik dat dit een unieke kans is om deze winter naar thailand te gaan
voor de corona waren er vele die klaagde over thailand dat het niet meer zoals vroeger was
zoals
-drukte,chinezen en russen(daar ga je deze winter geen last van hebben,chinezen mogen zelfs niet reizen)
-duurdere hotels (als je nu de prijzen bekijkt zijn er goede zaken te doen)
-volle stranden (als je nu de youtube filmpjes bekijkt mag je blij zijn dat je iemand ziet, dit gaat wel een beetje veranderen maar nog niet zoals vroeger)
-minder keuze tussen meisjes (als je nu tinder aanmaakt in thailand heb je er op 1 uur meer dan 1000 denk +vraag en aanbod doet de prijzen goed
)
als je het positief bekijkt is dit wel een moment dat je over 1 jaar nooit meer gaat kunnen meemaken (tenzij er een nieuwe pandemie komt
),de girls barren gaat moeilijk zijn deze winter (meschien tegen songkran) maar de meisjes zijn vindingrijk zie maar tijdens de corona met hun videokanalen op youtube en toen dat dit verbonden was gingen ze op onlyfans en nu is dit ook verboden (ben ik blij voor
)
mijn persoonlijke mening over hoe het gaat evolueren volgende maanden (begin volgend jaar)
tegen einde dit jaar een latere avondklok,terug mogelijk in restaurants en poolbars te drinken(geen gogo barren vermoed ik),een hoop meisjes die naast de straat hun diensten aanbieden (freelancers)en er is altijd wel ergens een straatbaretje of afgesloten bar waar er iets te zien is
en nu ik toch over avondklok en vroeger bezig ben
vroeger was er ook een avondklok voor bars(2u) en na het avond uur waren er altijd straatbarren die open waren tot de vroege uren
mijn beste momenten heb ik beleefd op deze plaatsen, zo was er op sukhumvit road steegje soi 7 altijd een paar mobiele straat barren hier zaten zowel afrikaanse als thaise meisje, ook de mensen die er kwamen waren alle nationaliteiten en klasse
zo heb ik er al eens gezeten met 2 amerikanen en 1 rijke indieer die heel de avond alles trakteerde (wij mochten hem niet trakteren)gaf altijd meer dan 1000 bhat fooi aan de meisjes, zeer toffe avond tot 6u morgens toen het terug licht was en de politie kwam vertellen dat we moesten vertrekken
en de indieer was zo zat dat hij niet meer wist welk hotel en waarbij heeft toen 2 meisjes meegenomen om met hem rond te wandelen en gaan zoeken naar zijn hotel??