Zonder twijfel bestaat dat allemaal echt en sommigen hier zullen bevestigen dat het in werkelijkheid erger kan zijn dan wat men jou vertelt of wat je leest.
Er zijn ginder uiteraard ook gewone meisjes / vrouwen die niet onder druk gezet worden door ouders, familie, vrienden om de portemonnee van hun farang te doen vermageren.
Het onderscheid is voor een stuk : die die je als toerist tegenkomt voldoen nagenoeg allemaal aan de beschrijving van hiervoor (diëtistes) en die die je op een andere manier leert kennen niet allemaal.
De eerste categorie droomt vaak van meerdere sponsors die ook na terugkeer geld blijft storten voor zijn 'vriendin'.
Los daarvan : een Thaise vriendin bv. kan je niet vergelijken met één van bij ons.
Ik heb nog nooit een vriendin gehad buiten de Thaise die zo erg bezig was met denken aan : 'waar kan ik hem blij mee maken'.
Als je om 2 uur 's morgens zegt dat je zin hebt in barbecue of een hamburger zou het best kunnen dat zij spontaan voorstelt om er een te halen voor jou.
Ook een zaak die ik wil veralgemenen : meisjes die nog maar pas uit de isaan gearriveerd zijn, zien er strak in het vel en slank uit + zijn zeer tevreden met weinig.
Als ze al wat langer in de grote stad zijn of op stap met een farang (het verschil merk je vaak al na een paar weken) worden ze gauw molliger en minder snel blij te maken.
Wat Big Benny schrijft klopt. Mijn truc om rustig alle dames te kunnen bekijken en niet lastig gevallen te worden : ik gaf een meisje een kleine 'tip' van 20 of 50 Baht om met mij een straat (of enkele) door te wandelen. 50 Baht is goedkoper dan een ladydrink maar het is voor een Thais meisje een vierde van een dagloon (toen toch).
Je wordt, al de tijd dat ZE naast jou loopt met rust gelaten en je kan alles en iedereen rustig bekijken en je keuze maken zonder dat er constant aan je arm getrokken wordt.
Het is niet alleen uit edelmoedigheid dat ze je met rust laten. Een meisje die jou of mij aan de haak slaat zal vechten als iemand anders haar inkomsten dreigt af te nemen.