Het is momenteel trouwens langzaam aan weer steeds gezelliger aan het worden in Pattaya.
Mijn vrouw en ik zijn er 2 weken geweest (tot afgelopen woensdag) en je ziet met de dag de ene bar na de andere bar weer open gaan.
Walking Street is nog niet veel te doen, maar ook daar is er met de dag wat meer leven.
Iedereen begeeft zich momenteel vooral naar BuaKhao en omgeving. Wij hebben ons vooral vermaakt in de barretjes straat achter TreeTown. En daar is momenteel echt "het leven" al begonnen.
Veel bars hebben affiches hangen met "Show ATK test before entrance", maar dat is een wassen neus bij de meeste bars. Alleen de bar/foodcourt TreeTown zelf was erg strickt in controles de eerste dagen. Iedereen die er in wilden moest zich ter plekke laten testen. Pas na een dag of 5, kon iedereen weer naar binnen zonder test. (Maar; er was daar blijkbaar even een flinke Corona piek geweest)
Wel is het zo dat 95% van alle Thai echt keurig zijn mondkapje op houdt, behalve tijdens eten/drinken/roken (en dat altijd zittend of stilstand). Grappig is dat ze soms zelfs 2 mondkapjes over elkaar dragen, en serieus ik heb er een aantal gezien met 3 (!!) mondkapjes over elkaar......
Daarentegen de toeristen hebben er voornamelijk lak aan..... 50% heeft geen mondkapje op, en dan met name de Russen en Europeanen/Engelsen.
Qua seks vond ik het een beetje eng.... Je bent erg ver van huis als je opeens positief test..... 10 dagen ziekenhuis, al ben je asymptomatisch
Dus de eerste dagen alleen massage happy endings gedaan (beetje freaky met mondkapje op
Eerste massage (2nd road 100m voor je rechts Walking Street krijgt) zocht ik het bewust op, maar haar massage was zo serieus Traditional dat ik halverwege de hoop op Happy Ending al had opgegeven en gewoon heerlijk genoot van de massage. Maar na de "klapjes op de rug, aan het eind" vroeg ze opeens of ik ook een Happy Ending wilde. De volgende 3 dagen ben ik steeds weer terug gegaan, want goede Traditional massage + Happy Ending is zeldzaam.
Dagelijks testten we ons minstens 1x met een zelftest (40 stuks meegenomen uit NL). Maar pas na de laatste PCR-test die Negatief uit viel (bewust gekozen voor PCR test 48 uur voor vertrek naar NL) heb ik alle remmen losgelaten....
Bars moeten officieel om 23:00 dicht, maar met wat connecties, gebeurd er daarna nog genoeg in het donker achter de bar.
Laatste nacht wilde een vrouw alleen maar mee als ook mijn vrouw meedeed (want bargirl vond het eng, een koppel, was bang voor jaloerzie, nooit meegemaakt etc....), en wonderlijk; Mijn vrouw zei Oke..... Dus ondanks "ShortTime" werd het een zeer lange nacht. En hebben daarna nog tot 05:00 buiten zitten nakletsen met z'n 3en. (Een nacht om niet meer te vergeten)