dickdebock
Meubelstuk
Het was afgelopen nacht niet drukker in het SKW dan op normale zaterdagnachten. Dat sommige politici en virologen daar van achterover zouden vallen, is best mogelijk, maar dat geldt voor heel het 'leven' dat gelukkig nog in een stad als Antwerpen zit. En trouwens lang niet alleen in Antwerpen.Was afgelopen avond/nacht in het SKW,wat was dat voor ne nest,als de virologen,Frank VDB of Cathy Berx dit zouden zien,vallen ze steil achterover.
Allemaal groepjes de eene al wat groter dan den andere,Polen,Albanezen,Nederlanders,Marokanen en af en toe ook nog ne verdwaalde Belg.
Vond je dit 'een nest'? Dan heb je zeer zeker gisterennacht het centrum van Antwerpen niet bezocht. Daar waren op diverse plaatsen nog veel grotere volkstoelopen en min of meer luidruchtige groepjes.
De enige plaats waar ik vannacht door een min of meer beschonken man (Belgisch type) ben aangeklampt, was op de Grote Markt. Hij wou me overtuigen om mee iets te gaan drinken. Verder geen aggressie. Op de Groenplaats was er een politieinterventie naar aanleding van een vechtpartij. De inzet daarvan was blijkbaar een meisje.Het mag(moet)ook gezegt worden niks van ruzie gezien,en als er sommige storend leken te doen was het meer van zattigheid of dommigheid.
In het SKW heb ik enkel patrouillerende politie gezien. In de drie uren dat ik er was, heb ik 1 'ingreep' gezien: de flikken hielden een joggende man tegen en controleerden he. Daar moet ik dan wél bijvertellen, dat die gekke kerel door de Verversrui gejogd kwam, enkel gekleed in een zwart onderbroekje en voor de rest helemaal bloot.
Conclusie: het is in het SKW niet anders dan in de rest van de stad. Niet onveiliger, niet drukker, niet gekker.
Wat zou de politie dan volgens jou moeten doen hebben? Mensen zo een idioot mondmasker doen dragen??? Iets wat al meer dan anderhalf jaar bewezen heeft dat het niet helpt. Het is niet verplicht he. En als jij je daar hoe dan ook veiliger bij voelt, dan houdt niemand jou tegen om een mondmasker te gebruiken toch.Maar wat wel opviel was dus weinig of geen mondmaskers,rond elkaars nek hangen,het zijn natuurlijk vrienden,op de grond spuwen,hoesten om de 10 meter hoorde wel eene hoesten.Moet ook gezegt worden,de dames in kwestie die vooraf de priijs aan het bespreken waren ook geen mondmasker.Politie was aanwezig maar deden niets.
Dat de meisjes ook geen masker opzetten, lijkt me logisch. Ze moeten hun charmes uitspelen om klanten binnen te halen. Dat is hun job.
Dat gaat net zolang blijven duren als dat het in de rest van de stad mag blijven duren. Als je dan toch al bedenkingen hebt over besmettingen, dan ben ik er van overtuigd dat je de voorbije nacht meer risico liep in het centrum van de stad dan in het SKW.Ben benieuwd hoelang dees gaat blijven duren