Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!
RegistrerenHuisbazen betalen natuurlijk roerende voorheffing, en aan de stad Antwerpen 3000,- euro ramentax per raam per jaar.huisjesmelkers betalen onroerendgoed belasting....pooiers moeten normaal inkomsten aangeven....volgens jou betalen hoeren daaroh niks....raar hoor...
Trouwens als ik naar belgie rijd neem ik altijd een extra reservewiel mee...ik vertrouw het niet...
Neuk ze mannen!
Niet elke dame heeft een pooierHuisbazen betalen natuurlijk roerende voorheffing, en aan de stad Antwerpen 3000,- euro ramentax per raam per jaar.
.......en de dames betalen aan de pooiers. Pooiers betalen niets, die nemen alleen.......
Overdag is er zeker zoveel keuze als in de avond.In avond shift veel meer keuze, in dag shift enkele dames die zeker te bezoeken waard zijn maar het aanbod is dan wel zeer beperkt.
Neen, maar de meesten wel een boyfriend uit hun thuisland...N
Niet elke dame heeft een pooier
hahaha in de dag is het daar hopeloos,enkel wat bouwpakket en olifanten zeker op zondagOverdag is er zeker zoveel keuze als in de avond.
Op de dag schrik je van wat je daar ziet. Echt veel lelijke vrouwen.hahaha in de dag is het daar hopeloos,enkel wat bouwpakket en olifanten zeker op zondag
Dat valt alles mee. Overdag staan er zeker even veel echte beauty's als in de avond. Het grootste verschil is dat je in de avond vooral de snelle €50 wip vind, en dat je voor een meer ontspannen en langere date beter overdag gaat.Op de dag schrik je van wat je daar ziet. Echt veel lelijke vrouwen.
De dames die ik al ontmoet heb en een goed gesprek mee had zijn wel heel zelfstandig hoor, die kunnen echt wel alleen heen en weer reizen. Voor zover ik weet komen er heel wat op 'aanraden' van een vriendin.Neen, maar de meesten wel een boyfriend uit hun thuisland...
Ze reizen waarschijnlijk niet helemaal alleen duizenden kilometers om deze job te doen. Achter de schermen hebben ze hun boyfriend die hun "steunt"... en deelt in de winst.
Dat is natuurlijk niet zo. Tel maar eens.Overdag is er zeker zoveel keuze als in de avond.
Weer onzin.Dat valt alles mee. Overdag staan er zeker even veel echte beauty's als in de avond. Het grootste verschil is dat je in de avond vooral de snelle €50 wip vind, en dat je voor een meer ontspannen en langere date beter overdag gaat.
Ik ben vorige week nog eens in de avond gaan wandelen, en toen was het verschil met wat ik overdag gewend ben helemaal niet zo groot. Ook niet in het aantal dames dat mijn interesse wekte.Dat is natuurlijk niet zo. Tel maar eens.
Uiteraard zijn er ook in de avond dames te vinden waar je prima voor langere dates terecht kunt. Daar heb ik zelf ook voldoende ervaring mee. De verhouding tussen de korte snelle wipjes en de langere dates zou je over het algemeen toch wel tegengesteld evenredig kunnen noemen aan de dag.Weer onzin.
Zolang je maar betaalt.
De man van de Bentley ging binnen bij een dame aan VR een knappe van de overzijde ging met haar handdoekje de straat over om zich bij te voegen ik heb ze niet meer buiten zien komen.(Namen ga ik hier niet noemen)
Ik denk dat ze een heel ontspannen date hadden.
Dat is natuurlijk niet zo. Tel maar eens.
Ik ben juist heel sterk in cijfers, getallen en wiskunde. Ik ben er zo goed in zelfs dat ik niet hoef te lopen tellen om een correcte inschatting te maken. Ik kan kan gewoon genieten van al dat schoons dat achter de ramen staat, en dan weet toch hoeveel dames er ongeveer aanwezig waren. Uiteraard niet exact, want ik ga dus niet tellen.Alles met cijfers en getallen is echt niet zijn sterkste kant hoor ...
Deze zin verklaart natuurlijk alles ....Ik ben juist heel sterk in cijfers, getallen en wiskunde. Ik ben er zo goed in zelfs dat ik niet hoef te lopen tellen om een correcte inschatting te maken. .
Mooi verhaal. Maar vroeger had je de illustere Paul. De peetvader van het SKW. Heeft een standbeeldje ergens. Struinde dag en nacht door het toen nog niet gerenoveerde kwartier. Meisjes konden bij hem terecht voor alles en nog wat. Wist wie waar zat en wie 'van goede zinnen' was en oplichters die hij van ver kon 'ruiken'. Heeft zich doodgêergend toen de wijde omgeving tot drie straten herleid werd. Ergens terecht. Want toen was het beter. Nu is alles veel afgelikter. Villa Tinto bijvoorbeeld. Daar loop je door en heb je amper de kans om een meisje te bekijken en binnen te stappen. Indertijd had je tot aan de Burcht 'kotjes'. Heerlijke tijden. Maar ja, sommige mensen zullen me wellicht weer de huid volschelden als een iemand die in het verleden vertoeft. Kan zijn, maar TOEN was het oneindig gezelliger.(Lees verder onder de foto)
Fietskoerier Jorge aan het werk op het Falconplein. — © Kanyachalao
Navolging
Jorge ("zeg maar dat ik vijftigplus ben") is niet van gisteren. Leest geregeld bij over sekswerk, kent deze wereld zo goed dat er binnenkort een boekje van zijn hand verwacht mag worden. Zijn dagtaak start vaak rond de middag, zo kan hij twee eetmomenten van de meisjes – 's middags en 's avonds – meepikken. "In nogal wat Antwerpse restaurants kennen ze me al, en weten ze dat het beter snel gaat," zegt Jorge lachend. "Eten, drankjes, Red Bull, condooms en keukenpapier zijn klassieke dingen die sekswerkers aan me vragen. Roemeense meisjes eten graag gerechten op basis van kip en varkensvlees, en ook Latijns-Amerikaanse meisjes houden van veel vlees. Ik rij met oortjes en een telefoon rond, meisjes geven m'n nummer wel eens door. Soms gebeurt het dat twee meisjes tegelijk iets van me willen. Tja. Dan kies ik meestal voor diegene die al het langst 'klant' bij me is en me zo goed als dagelijks belt, en probeer ik het andere meisje op een ander moment te helpen."
Keukenrol en sigaretten zijn veelgevraagde producten door meisjes. — © N. Kanyachalao
Jorges pionierswerk in de wijk leverde inmiddels ook al navolging op. Zo kan je door de straten van de wijk soms een man zien wandelen die ook boodschappen voor meisjes doet, maar dan te voet. In tegenstelling tot die koerier is Jorges reikwijdte groter, in afstand en ervaring. "Ik ken de prijzen van de meestgevraagde producten in de verschillende winkels wel een beetje, en weet waar ik naartoe moet fietsen als ik ergens het beste wil. Neem nu een klant die bij een meisje komt en een fles champagne wil delen. Dan moet het echt snel gaan, fiets ik om die fles en lever ik snel: klant én meisje tevreden." Door de jaren leerde Jorge ook enigszins de meisjes achter de façades kennen. Hij is karig met verhalen daarover, omdat hij de vertrouwensband niet wil schaden. "Elk raam heeft z'n eigen verhaal", klinkt het. "Sommigen blijven hier jaren, anderen keren na jaren plots terug. Als ze zelf beginnen over een kwestie, luister ik. Het grote verschil met vroeger is dat de meisjes echt wel professionele sekswerkers geworden zijn. Naar mijn inschatting doet 70 procent deze job met als hoofdmotief het financiële aspect. Omdat er een gebrek aan andere arbeidsmogelijkheden is voor hen. Een beetje zoals er ooit voor mij geen arbeidsmogelijkheden waren. Vergis je niet: hier zitten ook sekswerkers met een hoger diploma, zoals architectuur. Met sommigen kan je echt wel zinvol praten over wereldpolitiek of andere zaken zoals cultuur."
En de overige 30 procent? "Die doen het werk omdat ze hier op vakantie zijn, als tijdverdrijf, of gewoon omdat ze er zin in hebben", schat Jorge. Zo divers de motieven van zijn 'klantes' zijn om in het Schipperskwartier te werken, zo divers ook hun klanten. "Door de jaren heb ik alles gezien: zakenmannen, politici, artiesten, atleten, voetballers, arbeiders…"
Voor er een eerste meisje een bestelling via z'n oortje plaatst, wil Jorge nog een wijsheid meegeven. Hij glimlacht breed. "Eén ding staat vast. Hij die met zekerheid zegt dat hij nooit van z'n leven in het Schipperskwartier zal komen: dàt is diegene die liegt."
Bijna miljoen contacten, veelvoud aan omzet
Achter de Antwerpse prostitutiebuurt gaat een eigen economie schuil. Een die de vergelijking met een flinke onderneming doorstaat.
Volgens een studie van professor Stef Adriaenssens (KU Leuven) uit 2015 draaide het Antwerpse Schipperskwartier toen zo'n 62 miljoen euro omzet. Ter vergelijking: Bobbejaanland draaide vorig jaar zo'n 23 miljoen euro omzet. De vergelijking tussen het Schipperskwartier en een pretpark is niet uit de lucht gegrepen. Bobbejaanland lokt op jaarbasis evenveel bezoekers als er transacties in het Schipperskwartier zijn: een dikke 900.000. Met dien verstande dat er in Lichtaart wellicht meer unieke bezoekers op één jaar zijn, en in Antwerpen meer terugkerend volk voor de attracties.
Met sekswerk gaat in Antwerpen véél geld gepaard. In verschillende richtingen. Niet alleen de sekswerkers zelf worden financieel beter van de bezoekers, ook eigenaars en geranten van raampanden verdienen eraan. Een verhuurder met enkele ramen rekent voor: "Stel dat je twee ramen verhuurt, elk raam één shift per dag bezet aan 100 euro per shift. Dat doe je maal 350 dagen op een jaar. Dan spreek je al van een bedrag." Zeventigduizend euro aan inkomsten per jaar, welgeteld. Daar moet per raam wel 3.000 euro per jaar vanaf aan raamtaks voor de stad.
Bovenop die 'primaire' economie komen nog een tiental zaken die mee draaien dankzij de prostitutie en niet zouden misstaan in een pret- of vakantiepark: een zonnebankstudio, een krantenwinkel, enkele snackbars en drankgelegenheden, een dag- en nachtwinkel. Illustratief is het aanbod goedkoop ondergoed in die laatste, tussen de pakken water en chips. "Soms kopen de sekswerkers dat zelf, vaker nog hun klanten", klinkt het aan de kassa. In de krantenwinkelrekken aan de andere kant van het plein vind je naast tijdschriften en snacks ook glijmiddel (15 euro), een plastic zak met vijftig condooms (28 euro) en zwangerschapstests (20 euro). Extra cash geld afnemen kan er bij aankoop met bankkaart, vanaf 50 euro. Ongeveer exact de prijs voor een bezoekje aan een sekswerker, zonder dat dáár een bankkaart nodig is. (kbz)
De mannen in de schaduw die het Schipperskwartier mee laten draaien: “Al onze bedden zijn gemetseld, zo blijven ze langer overeind staan”
De een is klusjesman in tientallen panden. De andere fietskoerier. Samen vormen Leo en Jorge mee de stille kracht die het Schipperskwartier laat draaien. “Soms belt een meisje en is het erg dringend.”www.gva.be
En een extra kost van 10% of is het zelfs meer?Extra cash geld afnemen kan er bij aankoop met bankkaart, vanaf 50 euro.
Is dat niet enkel als he je kredietkaart gebruikt ?En een extra kost van 10% of is het zelfs meer?
Lap. .Van vrijdag tot en met zondag (tijdens de dag) geraak je waarschijnlijk niet in de buurt van de Brouwersvliet-Oudeleeuwenrui. Er is dan die parade van de reuzenpoppen.
Homepagina | Zomer van Antwerpen
www.dereuzen.be
Inderdaad, gelukkig dat wij mannen er allemaal uit zien als afgetrainde modellen....En knappe mannen