Toch leuk om die verschillende standpunten hier te lezen.
Ben zelf een bijna zestiger en wandelaar sinds begin jaren tachtig, maar ken het
SKW al van midden jaren zeventig.
Want een bezoekske aan de koekenstad werd toen al graag gecombineerd met naar de "maskes" te gaan kijken.
Kan me ergens toch ook wel aansluiten bij de "old school" leden die wat heimwee hebben .
Het
SKW had als buurt veel meer een eigen karakter, de grotere ramen hadden allemaal een ander kleurtje van lampen, de wijk was authentieker.(winkels, cafés ...)
Zo was de buurt aan de Veemarkt en Burchtgracht gekend voor zijn oude "bomma's"(pas later kwamen daar Afrikaanse meisjes) en er waren inderdaad nog veel Antwaarpse dames (nu zijn die makkelijk op één schrijnwerkershand) te tellen.
Er waren verder veel Franse, wat Hollandse en Duitse dames en ook een aantal Congolese dames uit onze oude kolonie.
Maar heb daar ook wel toestanden meegemaakt die nu niet meer voorkomen.
Zo moest ik in de Burchtgracht eens mijn plasje vooraf in een stinkende emmer doen en herinner me nog een bezoekje in de Lange Schipperskapelstraat waar een gasgeur hing
Toestanden die nu gelukkig in het
SKW niet meer denkbaar zijn.
Wat dat betreft zijn de werkomstandigheden en hygiëne er zeker op vooruit gegaan.
Het aanbod is totaal anders maar ik kan gelukkig nog altijd met heel veel plezier mijn goesting daar vinden.
Zelfs tijdens de Sinksenfoor blijft het
SKW de leukste speeltuin van Antwerpen.