Sex met 16 jarig meisje

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Het is Woke omdat leeftijd net als geslacht een keuze is die anderen moeten respecteren....

keer op keer die bekrompen geest als het gaat om zaken rondom seksualiteit.
Een Nederlander die in de VS woont, gaf zijn dochter van 3 of 4 jaar zwemles in hun eigen zwembad. Komt de buurman met het verzoek of ze haar een bovenstukje kunnen aantrekken...

Sommige meisjes van 16 zien er inderdaad uit als 18, maar meisjes van 16 zien er niet uit als 24. Meisjes van 18 zijn 'hersentechnisch' (al denken ze dat zelf soms wel) ook niet volledig volwassen (mannen worden het soms nooit...).
Bij twijfel gewoon niet doen, lijkt me hier het beste uitgangspunt.

keer op keer die bekrompen geest als het gaat om zaken rondom seksualiteit.
Een Nederlander die in de VS woont, gaf zijn dochter van 3 of 4 jaar zwemles in hun eigen zwembad. Komt de buurman met het verzoek of ze haar een bovenstukje kunnen aantrekken...
Zo raar daar in de VS je mag met een gun revolver of wat dan ook rond lopen , en een klein kind nog wel je eigen ,en daar zien ze verkeerd in

Om nog eens wat te zeggen over het onderwerp waarmee dit topic begon.

Drie mannen uit Limburg en Brabant zijn aangehouden in een onderzoek naar mensenhandel, waarbij een 16-jarige seksueel uitgebuit zou zijn. De mannen hadden een betaalde seksafspraak met het slachtoffer, mogelijk wisten ze niet dat het meisje minderjarig was, aldus de politie.

Met 16 mag er officieel (vrijwillige)seks plaatsvinden met een meerderjarige, maar niet op commerciële basis, niet voor foto/film. (Tot in de jaren 90 mocht foto/film nog wel, mits er geen penetratie plaatsvond, vandaar dat "Seventeen" toen z'n hoogtijdagen had. Films die toen gemaakt zijn en legaal waren, zijn nu illegaal en strafbaar om te verkopen. Bezit en aantoonbaar gekocht in die tijd maakt het wat moeilijker/dubieuzer. Maar ga zeker je Seventeen magazines en films uit de jaren 80 niet verkopen al is het 2e hands, want dan ben je strafbaar!!)

Velen, ook degenen die de wetten officieel opstellen, kunnen ook totaal niet nuanceren, vind ik. Er is in mijn ogen nogal een verschil tussen een 16-jarige seksueel uitbuiten, dwingen tot prostitutie, en een 17-jarige die, geheel vrijwillig en op eigen initiatief, meedoet aan iets als "Seventeen". Echte misdaden vereisen slachtoffers, of toch minstens een groot risico op slachtoffers. Ja, die 17-jarige kan later spijt krijgen van mee te hebben gewerkt aan die foto's en films, maar dat kan een 18-jarige toch ook? :unsure: Is het verschil tussen iemand van 17 jaar + 364 dagen en dezelfde persoon van 18 jaar + 0 dagen echt zó groot? 😳:rolleyes: Ik heb dat kunstmatige morele onderscheid altijd nogal raar gevonden. :mad:

Sommige meisjes van 16 zien er inderdaad uit als 18, maar meisjes van 16 zien er niet uit als 24. Meisjes van 18 zijn 'hersentechnisch' (al denken ze dat zelf soms wel) ook niet volledig volwassen (mannen worden het soms nooit...).

Sóms... inderdaad, ik geef je gelijk. Maar, geldt dat uitsluitend voor mánnen? :unsure:Vervang in jouw bericht "mannen" eens door bijvoorbeeld "Marokkanen". :oops: Dan zou je wellicht de poppen aan het dansen hebben, waarschijnlijk zou je een waarschuwing krijgen, misschien wel geblokkeerd worden, niet waar? :rolleyes:

Om nog eens wat te zeggen over het onderwerp waarmee dit topic begon.

Velen, ook degenen die de wetten officieel opstellen, kunnen ook totaal niet nuanceren, vind ik. Er is in mijn ogen nogal een verschil tussen een 16-jarige seksueel uitbuiten, dwingen tot prostitutie, en een 17-jarige die, geheel vrijwillig en op eigen initiatief, meedoet aan iets als "Seventeen". Echte misdaden vereisen slachtoffers, of toch minstens een groot risico op slachtoffers. Ja, die 17-jarige kan later spijt krijgen van mee te hebben gewerkt aan die foto's en films, maar dat kan een 18-jarige toch ook? :unsure: Is het verschil tussen iemand van 17 jaar + 364 dagen en dezelfde persoon van 18 jaar + 0 dagen echt zó groot? 😳:rolleyes: Ik heb dat kunstmatige morele onderscheid altijd nogal raar gevonden. :mad:

Sóms... inderdaad, ik geef je gelijk. Maar, geldt dat uitsluitend voor mánnen? :unsure:Vervang in jouw bericht "mannen" eens door bijvoorbeeld "Marokkanen". :oops: Dan zou je wellicht de poppen aan het dansen hebben, waarschijnlijk zou je een waarschuwing krijgen, misschien wel geblokkeerd worden, niet waar? :rolleyes:
Het is een lijn die érgens moet getrokken worden. Het idee is dat een minderjarige niet voldoende in staat is om de draagwijdte van zijn/haar beslissingen in te schatten.
Zoals je zelf aanhaalt: er later spijt van krijgen.
Tuurlijk kan een meerderjarige dat ook fout inschatten, maar ergens moet er een lijn getrokken worden om mogelijke problemen als aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid te kunnen gebruiken als argumenten.

Misschien moet de vraag maar eens anders geformuleerd worden: op 16 ben je wettelijk gezien (en ook biologisch) nog een kind.
Wie van jullie wil een kind neuken of zien neuken?

Misschien moet de vraag maar eens anders geformuleerd worden: op 16 ben je wettelijk gezien (en ook biologisch) nog een kind.

Biologisch gezien wel nog kind in de zin van: je lichaam is nog niet 100 % af. Maar zeker geen kind in de zin van: nog niet geslachtsrijp, prepuberaal. Meiden van 16 jaar zijn nagenoeg altijd al geslachtsrijp én hebben - soms al zeer sterk ontwikkelde - secundaire geslachtskenmerken.

Geestelijk gezien duurt het bij de meesten nog tot een stuk na hun 18de tegen dat ze echt volwassen zijn - áls we dat woord al kunnen gebruiken, want de geestelijke volgroeidheid is een stuk moeilijker te meten dan de lichamelijke.

Terug
Bovenaan Onderaan