Als je in een periode van 6 jaar nog steeds hetzelfde verdiend is het misschien handig om wat initiatief te nemen en om een loonsverhoging te vragen.
Een nee heb je en een ja kan je krijgen. Op dit moment liggen de banen voor het oprapen, dus wees niet bang, en durf te eisen.
Ik krijg jaarlijks een loonsverhoging doormiddel van het coa, maar kan ook rustig naar de vestigingsmanager lopen als ik vind dat mijn waarde voor het bedrijf verhoogt is in de afgelopen periode. Als je dit doet moet je wel met argumenten komen.
snap ik en is ook zo.
Ik bedoelde meer dat sommige mensen eigen baas zijn en aanvoelen dat hun produkt minder gaat verkopen als de prijs omhoog gaat.
Dan heb je een dilemma. Zeker als mensen door inflatie ook nog eens andere keuzes maken.
Verkoop ik liever 500 produkten voor 100 euro of vraag ik 120 euro met het risico dat ik er veel minder verkoop.
Je kunt ook meer overhouden door juist onder de prijs te verkopen hoewel ik dat bij dvps dan weer niet zou aanraden omdat ze geen produkt zijn.
Maar ik zelf heb bv geen chef die mijn loon kan verhogen.
Het is continu zelf afwegingen maken en gezien het (luxe) produkt is het logisch dat ik 30% minder verkoop dan voor de pandemie en de inflatie.
Dat kan ik opvangen door de prijs te verhogen, maar misschien ook juist niet omdat ik dan bv 50% minder verkoop.
Op zich best goede inkomsten, maar wel 20% minder dan voor 2020 wat in een tijd met x % inflatie leidt tot 35% minder te besteden hebben.
Als de dames, een luxe, dan hun prijzen flink verhogen, haak ik soms af.
Als vervolgens mensen zeggen: Dan moet je om een loonsverhoging vragen denk ik: hoe dan? Aan wie?
Wat dat betreft hebben zij die in loondienst zijn het soms, zeker bij automatische verhogingen best makkelijk.
Natuurlijk kan ik ook zeggen: hogere kosten, produkt moet duurder, maar iedere opdrachtgever kan dan ook voor een andere produkt-leveraar/uitvoerder kiezen.