Even korte "live" update.
Afgelopen dagen in Jomtien verbleven en meerdere uitstapjes naar Pattaya gemaakt.
City of sins doet zijn naam voor mij deels echt eer aan. Ik heb een dochter van begin 20 en schrok me kapot toen ik door Soi6 liep. Allemaal leeftijdsgenoten en jonger van haar, voelde zo fout.... Niets voor mij dus.
Op Walking street daarentegen een paar leuke avonden gehad. Er zijn daar een paar leuke "kroegen" met goede livemuziek, terwijl je ondertussen of voetbal kijkt of aapjes die buiten lopen kijkt of natuurlijk met je eerder gescoorde lady fun maakt. Een paar fantastische a Go Go gezien, maar zoals ik in Bkk en Phuket ook wel meemaakte, waren de meest interessante dames vaak niet bereid tot buitenbezoek.
Wel enorm veel Indiers en Russen in Pattaya. Niet altijd even prettig volk.
Langs beachroad een duizelingwekkend aantal freelancers, diverse kwaliteiten en staat van geestelijk vermogen, maar voor de liefhebber zeker wat te halen.
In Jomtien is het inderdaad heel andere koek, veel 60+ gasten daar, de dames meestal ook een jaar of 10 (en meer) ouder, maar ik vond het wel een lekkere vibe. Net iets relaxter, keertje biertje drinken en hapje eten zonder meteen besprongen te worden was ook wel relaxed. Dus een mooie mix. Voor 10 baht spring je op een Songthauw die je in 20 monuten in centrum Pattaya brengt, ik vond de combi ideaal.
Massagesalons struikel je over, ook veel met ladyboys en gay. Het gros lijkt eigenlijk alleen voor de HE te gaan en heeft weinig kwaliteit.
Tot mijn verbazing ook toevallig in een massagesalon terechtgekomen waar absoluut niks extra's mogelijk was. De mamasan was er trots op en de meiden die er werken best jong, maar goed geschoold en blij dat ze niets meer hoefden.
Thaifriendly 2 weken van te voren een abonnement genomen en heel open en eerlijk vermeld dat ik voor een paar dagen in Jomtien verblijf en gezelschap zocht voor de nacht, maar ook leuke dingen door de dag en het stroomde snel binnen. Natuurlijk veel pro's, maar ook meerdere dames van het platteland die hun wereldbeeld wilde verblijden en die ook door kleine bosspitsmuis ruim verwend zijn.
Ik heb me hier prima vermaakt, maar 5 dagen was genoeg.