Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!
RegistrerenKom jij in het skw?Je zal er wel (meestal) door kunnen. Maar op die parkeerplaatsen staan nu dus wel de bouwketen!
Daardoor gaan er onvermijdelijk een aantal parkeerplaatsen tijdelijk verloren, maar dat is intussen al aan de gang sinds ongeveer 2 maanden bij het opstarten van de afbraakwerken. Het is in een recent verleden nog erger geweest, toen men de boel daar aan het heraanleggen was.Je zal er wel (meestal) door kunnen. Maar op die parkeerplaatsen staan nu dus wel de bouwketen!
De 'bouwketen' zijn geen bouwketen maar wel grote containers voor sloop puin. Ze zijn vandaag verplaatst naar de zijde van de kaai. Met wat geluk schieten de werken op en hebben we binnenkort opnieuw die parkeerplaatsen aan de middenstrook ter beschikking.Maar op die parkeerplaatsen staan nu dus wel de bouwketen!
Dat zijn dus de sloopwerken... die bijna voorbij zijn. De eigenlijke bouwactiviteiten moeten nog beginnen! En... die duren tot 2028!De 'bouwketen' zijn geen bouwketen maar wel grote containers voor sloop puin. Ze zijn vandaag verplaatst naar de zijde van de kaai. Met wat geluk schieten de werken op en hebben we binnenkort opnieuw die parkeerplaatsen aan de middenstrook ter beschikking.
vind de overlast wel meevallen , overdag zijn er lege plaatsen genoeg . In de avond kom ik er zelden.De 'bouwketen' zijn geen bouwketen maar wel grote containers voor sloop puin. Ze zijn vandaag verplaatst naar de zijde van de kaai. Met wat geluk schieten de werken op en hebben we binnenkort opnieuw die parkeerplaatsen aan de middenstrook ter beschikking.
Inderdaad, gisteren daar lekker geparkeerd en dan het skw ingedoken.De Brouwersvliet is inmiddels weer in beide richtingen open.
Die scanwagens, dat is al een paar jaar zo, intussen. Ik heb hier al meermaals geschreven dat je tegenwoordig maar beter betaalt zoals het hoort. Een paar jaar geleden ben ik er eens in geslaagd om zonder enige retributie een heel jaar nooit te betalen en er toch elke dag 2 x een paar uur te parkeren. Dat was voor dat ze de scanwagens hadden. Toen kon je je uren wat voorspellen, waarop die smurfen kwamen controleren. Dat is echter verleden tijd. Het moet geld opbrengen. Zoals trouwens overal tegenwoordig.Er rijden nu al 3 soms 4 scanwagens rond in de koekenstad. En luttele minuten later staat er een overijverige parkeercontroleur (met fiets of scooter) vlotjes fotootjes te nemen en te registreren.
Ja, waar staat van niet?Daar zijn toch die scanwagens voor?
De scanwagens controleren of er betaald is of niet en vervolgens worden de parkeerwachters ter plaatse gestuurd voor controle en het uitschrijven van de retributies. Dus het is allemaal niet volautomatisch om het wettelijk sluitend te kunnen maken.Daar zijn toch die scanwagens voor?
Leuk dat foutparkeerders dan een bijdrage leveren aan de stadskas!Er rijden nu al 3 soms 4 scanwagens rond in de koekenstad. En luttele minuten later staat er een overijverige parkeercontroleur (met fiets of scooter) vlotjes fotootjes te nemen en te registreren.
Dan lopen ze toch achter, in Nederland lopen geen parkeerwachters meer (weet niet of dit voor heel Nederland geldt).De scanwagens controleren of er betaald is of niet en vervolgens worden de parkeerwachters ter plaatse gestuurd voor controle en het uitschrijven van de retributies. Dus het is allemaal niet volautomatisch om het wettelijk sluitend te kunnen maken.
Geloof je dat echt?De scanwagens controleren of er betaald is of niet en vervolgens worden de parkeerwachters ter plaatse gestuurd voor controle en het uitschrijven van de retributies. Dus het is allemaal niet volautomatisch om het wettelijk sluitend te kunnen maken.
Bij dergelijke beweringen is de hamvraag altijd wat men precies als 'fout' omschrijft. Het is bv fout om tegen 40 km/u door een zone 30 te rijden, ook al is die zone 30 op die plaats totaal van de pot gerukt. Wie is er dan het meeste fout? De maker van regels, of degene die de regels overtreedt...Leuk dat foutparkeerders dan een bijdrage leveren aan de stadskas!
Herft met andere juridische regels te maken, in Duitsland is het ook weer anders.Dan lopen ze toch achter, in Nederland lopen geen parkeerwachters meer (weet niet of dit voor heel Nederland geldt).
Niet lopen jammeren!Bij dergelijke beweringen is de hamvraag altijd wat men precies als 'fout' omschrijft. Het is bv fout om tegen 40 km/u door een zone 30 te rijden, ook al is die zone 30 op die plaats totaal van de pot gerukt. Wie is er dan het meeste fout? De maker van regels, of degene die de regels overtreedt...
Het gaat trouwens niet over foutparkeerders, want fout parkeren kan enkel door de politie vastgesteld te worden. Het gaat over mensen die ofwel niet betaalden, of te laat terug bij hun voertuig kwamen (per ongeluk wat langer mogen blijven bij de dvp die zij bezochten?). Zo kan die leuke gratis extra tijd bij de dame omgezet worden in 44 euro voor de kas van MPA (Meestelijke Pikkendieven van Antwerpen).
Het moet geld opbrengen. Hoe dan ook. Onwezenlijk dure ondergrondse parkings, parkeerverbod voor niet-inwoners in het grootste deel van de stad zelf, ijverige parkeerwachters en scanwagentjes,...
Als alternatief kan je ver van je bestemming parkeren, en dan de tram nemen. Als je weet welke, en hoe dat moet (voor mensen die niet alle dagen in Antwerpen komen).
We moeten het allemaal maar aanvaarden, want we kunnen er toch niet tegen op. Je betaalt belastingen om je auto (waarop je BTW betaalt en waar je veel accijnzen gaat mee genereren als je gaat tanken) in het verkeer te brengen, maar als je hem even opzij zet uit dat verkeer, betaal je opnieuw. Parkeergeld. Ook als je de mensen komt steunen, die in de stad hun brood verdienen, en die op hun beurt ook flink wat taksen mogen afdragen aan de stad.![]()
Ik jammer niet. En de tram is voor mij geen oplossing.Niet lopen jammeren!
Gewoon de tram nemen!
Je weet duidelijk niet hoe het systeem in elkaar zit. Ik heb dus een buurman, die als parkeerwachter daar werkt en hij heeft mij het systeem uitgelegd.Geloof je dat echt?
De scanwagens hebben ANPR camera's en er hoeft evenmin een parkeerwachter te komen kijken als dat er bij een flitspaal of een trajectcontrole een agent ter plaatse zou moeten staan om wettelijk ok te zijn.
Mocht er naar elke wagen, die gescand wordt en gedetecteerd wordt als 'niet betaald' een parkeerwachter gestuurd worden (van waar moet die dan ineens komen?) dan zou het toch knap druk worden voor die mensen. En hoe vaak gaan die, te voet, aankomen op 'de plaats van misdrijf' als die auto al lang terug vertrokken is...
Scanwagens rijden wel op alle mogelijke en onmogelijke uren, terwijl de parkeerwachters vroeger vaak voorspelbare uren en plaatsen hadden.
In Den Haag alleszins nog wel.Dan lopen ze toch achter, in Nederland lopen geen parkeerwachters meer (weet niet of dit voor heel Nederland geldt).
Met alle respect, maar als een parkeerwachter jou het systeem uitlegt, weet jij hoe het werkt? Dus jij gelooft echt, dat die scanwagentjes hele dagen door de stad zoeven, en dat de honderden platen (als het er niet méér zijn) die als 'niet betaald' worden geregistreerd, dan constant doorgegeven worden naar een legertje parkeerwachters die dan stante pede uitrukken naar de meest diverse uithoeken van Antwerpen, desnoods gaan ze naar de andere kant van de stad hollen. Om daar gaan vast te stellen wat de scanauto al had vastgesteld? Of om daar aan te komen als de betrokken auto's al lang weer weg zijn...Je weet duidelijk niet hoe het systeem in elkaar zit. Ik heb dus een buurman, die als parkeerwachter daar werkt en hij heeft mij het systeem uitgelegd.
Het is inderdaad zoals het is, maar er zijn wel enkele ambetante dingen. Men kan bv niet altijd vooraf inschatten hoe lang men weg zal zijn. Niet iedereen is vertrouwd met met betalen via een app, waar je trouwens vooraf bij een aanbieder moet voor aangemeld zijn.Als je gewoon aan de regels houdt is er toch niets aan de hand? Het is zoals het is.
Ja,Als je gewoon aan de regels houdt is er toch niets aan de hand? Het is zoals het is.
waarom zou je ergens parkeren als je er niets te zoeken hebt... die snap ik niet helemaal. Ik ga toch niet mijn auto parkeren in Antwerpen als ik in Mechelen moet zijn?Wees blij dat er daar betaalt moet worden, als "onze" parkeerstraten gratis waren zou er veel meer geparkeerd worden door mensen die er niks te zoeken hebben, althans minder te zoeken dan wij, en minder plek voor ons.