Parkeren Antwerpen

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ja, inderdaad, maar tijdens de bouw van het nieuwe hoofdkantoor gaat niet constant de straat gesperd worden. Dat gebouw zou klaar moeten zijn in de lente van 2028. Er zal wel hinder blijven (kijk maar naar de moeizaam verlopende bouw aan de overkant, op de andere hoek). Daarbij staan er ook al maanden en maanden regelmatig eens vrachtwagens in de weg enz, maar globaal gesproken kan je er wel door. We mogen eigenlijk nog van geluk spreken dat de Brouwersvliet net buiten de zone valt waar je nog màg parkeren zonder in Antwerpen te wonen.

Je zal er wel (meestal) door kunnen. Maar op die parkeerplaatsen staan nu dus wel de bouwketen!
Daardoor gaan er onvermijdelijk een aantal parkeerplaatsen tijdelijk verloren, maar dat is intussen al aan de gang sinds ongeveer 2 maanden bij het opstarten van de afbraakwerken. Het is in een recent verleden nog erger geweest, toen men de boel daar aan het heraanleggen was.

Voor de bezoekers van het SKW vind ik het ook vooral belangrijk dat men de straat niet afsluit, want dan wordt het (zoals nu dus) knap vervelend om een plaatsje te zoeken, vermits men geen 'rondje kan rijden' via de doorsteek halverwege de middenstrook.

Momenteel zou ik ook niet direct aanraden om vlak in de buurt van de afbraakwerken lang te parkeren (langer dan 3 uur gaat sowieso niet) want je rijdt dan naar huis met een wagen die grijsbruin ziet van het stof dat er op valt door de sloopwerken.

Ik hoop verder ook dat niemand gaat denken van 'ze zullen met al die rompslomp wel minder controles doen ivm met betalen' want die nobele gedachte klopt niet. Ik zie elke dag overdag de roemruchte scanautootjes rondrijden, en vorige week was een parkeerwachter ijverig een nieuwe (vrouwelijke) collega aan het opleiden. :) Een parkeerretributie kost 44 euro. Bijna de prijs van een standaardwip in het SKW.

Terug
Bovenaan Onderaan