Bij Leila wist ik het gelukkig ruim van tevoren, zodat ik voor de allerlaatste keer een extra lange afspraak kon maken. Ik hoop dat, áls 'mijn meisje' stopt, ik haar tenminste nog een keer kan bezoeken voor het zover is.
Ja herkenbaar, ik denk bij velen. Voor iedereen zal de beleving van wat er in de kamertjes gebeurt misschien anders zijn, maar ik denk dat voor de meeste mannen die vaker dan 1, 2 of 3 keer bij dezelfde dame komen meer gevoelens een rol spelen dan geil, lekker, zalig. Ook al zullen de meesten dat uit stoerheid of lijfsbehoud misschien ontkennen. Of je dat nu als verliefdheid of genegenheid of sympathie of geboeidheid door of warme gevoelens omschrijft of als 'klik'.
Of dat wederkerig is maakt daarbij waarschijnlijk niet eens zoveel uit. Zo werkt de natuur nu eenmaal denk ik, die heeft toch wel wat slimmigheidjes bedacht (overdrachtelijk bedoeld) om mensen te koppelen, ook andere dan via sex (maar ongetwijfeld niet in de laatste plaats).
In elk geval geldt het voor mezelf.
Vooral met een dame waar ik heel veel kwam en naast de sex ook ontzettend veel gepraat heb werd ik gek van het idee dat ze opeens verdwenen zou zijn en ik nooit zou weten waarom, of hoe het met haar gegaan was. Zonder dat ik met haar mijn leven zou willen delen.
Aangezien ze een soort knipperrelatie had met een landgenoot van haar, en bij weer eens een ruzie accuut terug wilde naar huis en zou ophouden, heeft dat me menig keer tot paniek / wanhoop gebracht. Kwam ik weer binnen bij een huilende meid die de eerste vlucht naar huis wilde hebben om nooit meer terug te komen. Of erger: ik kreeg een afscheidsbelletje of smsje met te weinig tijd om nog erheen te gaan.
Een keer accuut in de trein gesprongen naar Schiphol om toch nog afscheid te kunnen nemen -helaas toch te laat-. Een tweede keer vanuit Alkmaar naar Eindhoven getreind en daar inderdaad afscheid genomen. De vent in kwestie wist haar toch steeds weer te overtuigen dat hij niet zonder haar kon etc en dan kwam ze toch weer terug. Een keer nadat ze inderdaad twee maanden in een ander land 'gewoon' werk gedaan had -wat overigens toch tegenviel. Ondertussen was hij bij haar moeder gaan pleiten.
(Uiteindelijk betrapte ze hem kort voordat ze met hem zou trouwen, datum vastgelegd en officieel verloofd, met zijn ex, waarbij ook bleek dat het een samen opgezet plan was. Ongelooflijk gemeen, en toen maakte ze het inderdaad ook accuut en definitief uit met hem. En heeft alsnog een eigen appartement bij elkaar gewerkt -hij had alle geld al weggesluisd-. In die drie jaren daarna heb ik verder van haar verlengde aanwezigheid genoten, zowel de sex als het overige contact. En uiteindelijk is ze gepland opgehouden, en hebben we uitgebreid in stappen afscheid genomen. Nog steeds hebben we een paar keer per jaar contact via app of bellen.
Met die goede afronding ben ik altijd ontzettend blij geweest.
Een andere lievelingsdame had twee maanden tevoren aangekondigd in het nieuwe jaar te gaan stoppen, had in Nederland een relatie opgebouwd met een Nederlander (ook ooit klant) en kon in een gewone baan aan de slag. Uit alles bleek dat hij in orde was, geen pooier, eigen baan en dolgraag wilde dat ze stopte maar ook het doel waarom ze werkte respecteerde. Ook met haar kon ik het fijn afronden, met een laatste week elke dag een bezoek en een allerlaatste dag met nog eens een uitgebreid samenzijn en cadeau's voor haar voor een nieuwe start. De sex overigens was die laatste week nauwelijks nog hoofdreden maar door het emotionele aspect in elk geval voor mij niet minder intens.
Ik heb er zelf voor gekozen daarna geen contact meer te hebben, hoewel ze me uitnodigde zeker nog eens te bellen. Niet om klant te zijn maar gewoon om te horen hoe het ging. Ook omdat het toch een grote stap was voor haar, een leven in Nederland, een Nederlandse schoonfamilie, en een voorgeschiedenis om verborgen te houden.
Maar ik denk dat het voor een dame eigenlijk beter is als ze ophoudt ook echt een nieuw leven op te bouwen met zo weinig mogelijk schaduwen uit het verleden zoals ex-klanten. Zeker in dit geval zou ik ook niet willen dat haar relatie ook maar enigszins schade zou kunnen oplopen door contact met een ex-klant.
Maar zelf zou ik er in de jaren daarna en ook nu nog echt goud voor over hebben gehad om te weten hoe het verder met haar en hun relatie gegaan is, Of als ik haar op straat toevallig nog eens een keer tegen te komen om het te vragen of in elk geval te zien. Zou niets liever horen dan dat ze gelukkig is en ze bij elkaar zijn gebleven.
Kortom, herkenbaar, die wens van een goed en uitgebreid afscheid met een dame die je ergens raakt, of het nu betaald is of onbetaald, en hoe je ook wilt omschrijven waaróm ze je raakt en in welke mate de dame dat hetzelfde voelt, en om het even hoé je een laatste samenzijn wilt invullen.
Hum ik lees trouwens achteraf dat ik het heb over het omgekeerde van waar Knightrider over opende, maar laat het toch maar staan...