2/8 - ALLES OVER ANALE SEKS, door Amélie
* Vragen en antwoorden over anale seks...
Mijn naam is Amélie, ik woon in "Lille" (Rijsel), en (begin jaren 2000) studeer geneeskunde. Sommigen van jullie vragen zich misschien af waarom deze pagina? Heel eenvoudig, omdat ik verslaafd ben aan anale seks en ik mijn ervaring en mijn - magere - kennis over dit onderwerp wil delen.
Er wordt veel gepraat over deze seksuele praktijk en er doen veel te veel vooroordelen en verkeerde informatie over de ronde. Daarom leek het me interessant om er vrijuit over te kunnen praten zoals ik het zie, door mijn visie als vrouw, sodomiet en medisch student te combineren.
Voor een goede benadering van deze praktijk is het belangrijk om te begrijpen hoe het gebied werkt en wat de anatomische bijzonderheden ervan zijn.
* Anatomie en fysiologie van de anus en het rectum:
De anus bestaat uit twee sluitspieren:
De eerste, de uitwendige sluitspier, bestaat uit gestreepte spieren die door onze wil worden aangestuurd. Het is deze sluitspier die we gebruiken en loslaten wanneer we besluiten naar het toilet te gaan.
De tweede, de interne sluitspier, bestaat uit gladde spieren die volledig buiten onze controle liggen. Het stelt ons in staat om de hele dag door te blijven plassen. Het is de sluitspier die verzacht moet worden voor sodomie, zodat hij geleidelijk verwijdt en pijnloze geslachtsgemeenschap mogelijk maakt.
Het rectum is een verlenging van het eindgedeelte van de dikke darm. Het heeft de vorm van een bol en is bekleed met een slijmvlies dat veel kwetsbaarder is dan het vaginale slijmvlies en uniek is omdat het geen glijmiddel produceert. Daarom is het zo belangrijk om dit kwetsbare slijmvlies te beschermen en een glijmiddel te gebruiken voor elke anale gemeenschap.
De rectale wand is zeer rijk aan zenuwuiteinden, maar deze zijn anders dan die in de vagina en ze bereiken niet dezelfde gebieden van het ruggenmerg. Daarom kunnen de reacties op geslachtsgemeenschap heel verschillend zijn van persoon tot persoon: voor sommige mensen brengt stimulatie van deze zenuwuiteinden plezier over, terwijl het voor anderen verantwoordelijk is voor pijn of ongemak.
Anatomisch gezien ligt het belangrijkste verschil tussen het rectum van mannen en vrouwen in het voorste oppervlak van de rectale ampulla, die bij mannen verbonden is met de prostaat. Bij vrouwen is de voorste wand van het rectum ook de achterste wand van de vagina, en stimulatie van deze voorste rectumwand leidt tot stimulatie van de zenuwuiteinden in de achterste vaginawand. Het is daarom essentieel om, vooral wanneer je voor het eerst anale gemeenschap hebt, standjes te kiezen die stimulatie van deze voorste rectale wand aanmoedigen, zodat je partner alle kans krijgt om anaal genot te ontdekken.
* Kan een vrouw een orgasme krijgen terwijl ze sodomie pleegt?
Zoals in elke seksuele relatie is het begrip plezier en orgasme zeer subjectief en afhankelijk van het individu... sodomie is geen uitzondering op deze regel. De sensaties die je ervaart tijdens anale seks verschillen van persoon tot persoon. Sommige vrouwen vinden anale penetratie plezierig en erotisch, terwijl anderen pijn of ongemak ervaren, afhankelijk van de omstandigheden en de gebruikte techniek.
Het is echter veel moeilijker om plezier of een orgasme te krijgen van anale seks dan van vaginale geslachtsgemeenschap. Afgezien van de puur fysieke sensaties en de technische omstandigheden waaronder sodomie plaatsvindt, is anaal genot voor vrouwen vooral een zeer cerebraal genot. Sodomie is een seksuele variant waarbij de vrouw een taboe doorbreekt, verder gaat dan wat verboden is en zichzelf op een andere manier aan haar partner geeft, op de meest intieme manier die mogelijk is.
* Wat zijn de belangrijkste risico's van afluisterpraktijken?
Zoals alle seksuele praktijken brengt ook buggery een aantal risico's met zich mee die, als je je ervan bewust bent, gemakkelijk kunnen worden voorkomen.
Een allergie voor een glijmiddel of voor de latex van het condoom is altijd mogelijk, of het nu anaal of vaginaal is...
Bij anale seks moet je vooral oppassen voor kleine anale scheurtjes of rectale microspleten, veroorzaakt door te lange nagels, slecht passende accessoires of te vrijpostige penetratie.
Tijdelijke irritatie of zelfs rectitis (ontsteking van het rectum) is altijd mogelijk na een ruwe behandeling.
Last but not least, zijn er de risico's op infecties: mycose, SOA's (inclusief AIDS), etc., die bij alle seksuele praktijken voorkomen, maar misschien vaker bij anale seks. Het is belangrijk om vaginaal contact na anale seks te vermijden zonder het condoom te verwisselen of de penis grondig te wassen, anders bestaat het risico op het doorgeven van ontlasting en het veroorzaken van vaginale infecties.
Wat mij betreft heb ik nog nooit gemerkt dat er grote nadelen kleven aan regelmatig afluisteren.
* Kan anale geslachtsgemeenschap schade aan de anale sluitspier of zelfs incontinentie veroorzaken?
Je hebt gemerkt dat de anale sluitspier open blijft na anale penetratie. Zoals ik al eerder heb uitgelegd, is de anus een sluitspier, een cirkelvormige spier die puur reflexmatig permanent wordt samengetrokken. Daarom komt het vaak voor dat de sluitspier na anale geslachtsgemeenschap enige tijd open blijft, om zich daarna weer te sluiten.
Volgens de medische literatuur zijn er geen negatieve effecten op lange termijn van anale seks als de basisvoorzorgen in acht worden genomen. Veel mensen denken dat de anale sluitspier onomkeerbaar verwijd kan blijven en dat dit tot incontinentie kan leiden. Hoewel het waar is dat een anus die te veel is samengetrokken en geforceerd door een gewillige sekspartner kan leiden tot anale scheuring (of ook tot scheuring van de rem van de partner), brengt sodomie geen risico op anale incontinentie met zich mee als het op een consensuele manier wordt uitgevoerd door beide partners, die de voorzorgsmaatregelen nemen die bij dit soort geslachtsgemeenschap horen.
* Hoe moet je je eerste anale geslachtsgemeenschap aanpakken?
Sodomie moet een vrijwillige daad zijn, tussen twee toestemmende partners! Toch, heren? Het heeft geen zin om je partner te dwingen om het te doen als ze niet wil: de ervaring zal pijnlijk en onaangenaam voor haar zijn...
De eerste regel is dus wederzijdse instemming: je partner moet deze nieuwe benadering van haar seksualiteit willen uitproberen... Ze moet anale seks zien als een nieuwe ervaring, een manier om haar seksualiteit te kruiden en te diversifiëren, en tegelijkertijd een taboe, een taboe, te doorbreken.
* Welke voorbereidingen moeten er getroffen worden voor anale seks?
Sodomie betekent niet dat je jezelf blootstelt aan kleine versprekingen die ik 'poep' zou noemen en die sommigen van jullie kunnen 'blokkeren'... Deze kunnen gemakkelijk worden vermeden door van tevoren een klein klysma te gebruiken. Ik gebruik een kleine bol gevuld met warm water, waaraan ik de inhoud van een ampul paraffineolie toevoeg.
* Vervolgens moet er een glijmiddel worden gebruikt om de penetratie te vergemakkelijken.
Het is essentieel om een glijmiddel op waterbasis te gebruiken dat het rectale slijmvlies of de latex van het condoom niet aantast. Vaseline moet worden vermeden!
* Wat zijn de voorbereidingen?
De voorbereiding op penetratie is dan een essentiële fase, om de anale sluitspier geleidelijk te verwijden en voor te bereiden op penetratie. Voorspel speelt hier een belangrijke rol: het moet lang en geleidelijk zijn, beginnend met de tong of een vinger, dan meerdere vingers of een paar geschikte seksuele gadgets. Als je partner er klaar voor is, en alleen dan, kun je anale penetratie proberen. Terwijl het voorspel er is om je partner lichamelijk voor te bereiden, door geleidelijk haar anale sluitspier te verwijden, is het ook een tijd voor jou om haar reacties en ontvankelijkheid voor anaal genot te beoordelen. Concentreer je dus niet op je eigen genot, laat je niet meeslepen door je eigen opwinding en blijf luisteren naar je partner...
*
Welk standje is het beste voor een eerste keer?
Voor een 1e keer is het essentieel om je partner de penetratie te laten leiden. Het beste standje heet de 'COWBOY of Overlapping Position': de man ligt op zijn rug terwijl zijn partner bovenop hem knielt, met haar gezicht naar hem toe, en haar dijen om de zijne slaat, waardoor ze de penetratie volledig controleert... in haar eigen tempo.
(Neem een kijkje op de standjespagina) (Hoofdstuk 4/8)
Heb je vragen?
Ik doe mijn best om ze te beantwoorden, dus stuur me een berichtje!