Hebben wij gedaan. Zijn er nu aan het overwinteren .Ik zou zelf kiezen voor Spanje.
Prima klimaat, je euro is er wat meer waar dan in Nederland, veilig, politiek stabiel, etc. Er zijn maar weinig landen die aan dat soort voorwaarden voldoen.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!
RegistrerenHebben wij gedaan. Zijn er nu aan het overwinteren .Ik zou zelf kiezen voor Spanje.
Prima klimaat, je euro is er wat meer waar dan in Nederland, veilig, politiek stabiel, etc. Er zijn maar weinig landen die aan dat soort voorwaarden voldoen.
Nou, politiek stabiel?Ik zou zelf kiezen voor Spanje.
Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Denk dat Spanje wel tot het eerste peloton behoort. Misschien niet tot de absolute kopgroep, maar wel tot voorin het peloton.Nou, politiek stabiel?
Die faschisten/francisten zijn daar nog steeds erg sterk in het electoraat. En ze zijn onberekenbaar.
Dus je bent nu begin 50. Je kunt natuurlijk - mits het financieel kan - nu alvast kopen. Dan heb je alvast voor de vakanties en zo af en toe een lang weekend het huis, je kunt het stuk voor stuk opknappen, en als je dan de sprong maakt val je daar in een gespreid bedje.maar ga er toch steeds meer over nadenken om over een jaar of 15 mijn huis en zaak te verkopen hier en tussenuit te knijpen.
ik zou dan zelf ergens tussen 63 en 66 jaar zijn..hopelijk/waarschijnlijk nog fit en vitaal..
Zit wat in ja..Dus je bent nu begin 50. Je kunt natuurlijk - mits het financieel kan - nu alvast kopen. Dan heb je alvast voor de vakanties en zo af en toe een lang weekend het huis, je kunt het stuk voor stuk opknappen, en als je dan de sprong maakt val je daar in een gespreid bedje.
Wij hebben dit gedaan, en ik ben er regelmatig omdat ik veel werk al remote kan doen. Dus beetje werken, beetje huis opknappen, aan het land en de taal wennen, contacten opbouwen, enz.
Volgens mij gaat dit makkelijker als je nog niet helemaal 65+ bent.
Omdat jij geen familie hebt kan jij makkelijk buiten het vakantieseizoen vliegen. Kost naar Spanje relatief weinig.Heb ook geen Apache om even op en neer te vliegen..
De taal heb ik in woord redelijk voor elkaar, schrift ook wel..
De taal komt vanzelf wel als je daar zit en je gedwongen bent om het te gebruiken , ik heb verschillende cursussen Spaans gevolgdEn als je nog jaren de tijd hebt kan je nu ook nog beginnen om hier wat extra taallessen te nemen. Volksuniversiteit - of nog beter bij een Spaanse senorita
dat idee heb ik in het algemeen ook wel een beetje
heb overal in mijn leven vroeger gewerkt in de bouw ..
veel in de Randstad gezeten in de jaren 90 ,ook een jaar in Solingen Duitsland..en heb familie in Belgie Antwerpen zitten..
ben zelf zuid/west Brabant..dus heb vanalles wel van dichtbij meegemaakt en nog..al moet ik zeggen dat oostbrabanders wel makkelijker in omgang zijn..
conclusie is ,dat je overal moeilijke mensen tussen hebt zitten..alswel aardig volk
ik herken inderdaad wel dat 'bravoure' van bijvoorbeeld een randstedeling...hebben altijd alles al gedaan of meegemaakt..als iets wit is ,is het zwart en niet wit
wil niet zeggen dat ze onaardig zijn of iets..ze hebben het denk ik van zichzelf niet in de gaten ..
west Duitsers hebben inderdaad geen humor..maar de term 'Deutsche Grundlichkeit' is ook niet voor niets ..nimmer ooit op een put zoveel structuur gezien als toen..en ook de gebruikte materialen waren top notch..
leek wel een militair regime toen..niemand kwam te laat ,alles was er in overvloed..en ging je s'avonds naar huis was alles opgeruimd
heb ik het over 1995/96 natuurlijk..volgens mij bouwden ze toen de beste machines,auto's,treinen etc..
nog steeds ben je in Japan 'de man' als je als zakenman een BMW Audi of Mercedes rijd ..
interactie was ook zakelijk, verder niks..weet een duitser altijd goed gescheiden te houden..vandaar dat ze prive dikwijls helemaal los gaan..
lees wel eens wat over sauna clubs en bare gangbang treffens ,die GGG feestjes etc..zie je hier minder..
belgen zijn over het algemeen wat rustiger..minder mondig..zeggen ook niet zo snel in je gezicht wat ze van je vinden..
zit wel veel verschil in generatie en of iemand van 'het stad' is of niet..
kinderen worden anders opgevoed ,iets strakker dan hier..ouderwetser misschien ook nog..zou bijna zeggen minder materialistisch dan hier..
basisvaardigheden worden ook meer aangeleerd
over Walen heb ik geen oordeel..dat deel van Belgie is nog steeds 1950 net na de oorlog..moet je doorheen rijden richting het zuiden verder niks..
de Aardennen zijn wel mooi..maar daar houd het mee op ook..
Bij mij precies hetzelfde , wis en natuurkunde snapte ik geen bal vanExacte vakken waren het nooit voor me, hoe gek dat ook lijkt (tekening lezen juist wel..)maar blijkbaar ben ik wel goed met taal..
Je moet ook niet willen dat 'men' in HUN taal over JOU staat te lullen omdat ZIJ denken dat JIJ er niks van verstaat..
Klopt helemaalNou, politiek stabiel?
Die faschisten/francisten zijn daar nog steeds erg sterk in het electoraat. En ze zijn onberekenbaar.
Kzen zelf helemaal van tstadBen zelf kwart van Antwerpen.. Boenk erop se..
Inderdaad - een stukje buitenland.Zeeland
In je eentje gegaan? Zit er de laatste tijd ook wel eens aan te denken…voor later.Sinds dit jaar woonachtig in Spanje. In NL alles verkocht en voor vast naar Spanje verhuist. Heerlijk, het weer, het levens onderhoud, de rust.
Nee niet alleen en nee geen spaans geleerd. Spaans spreken maakt het allemaal wel simpeler. Engels ook maar bij de overheid of gem instanties spreken ze geen woord engels. Artsen en in ziekenhuizen ook niet dus leer spaans als je plannen hebt.In je eentje gegaan? Zit er de laatste tijd ook wel eens aan te denken…voor later.
Was je vooraf nog begonnen met Spaans te leren? Dat schijnt best te doen te zijn.…misschien moet ik maar alvast beginnen
Er was wel een mogelijkheid om een permanente verblijfsvergunning aan te vragen. Tenminste in FR was dit zo.Vergeet niet de politieke situatie in een land of ons land.
Een voorbeeld: het VK is uit de EU gegaan de Brexit. Een aantal van hun inwoners vaak welgestelde pensionado's woonde permanent in Spanje met een eigen huis. Na de Brexit waren ze geen EU inwoners meer en was de maximale verblijftijd 3 maanden op een toeristenvisum zeg maar. En moesten ze het land uit. Wel iets om rekening mee te houden als je ergens permanent wil gaan wonen.