ik ben vrij veel Belgen tegen gekomen in de financiele wereld, en dan met name op Treasury in mijn werk . Over het algemeen vind ik het fijne mensen om mee te werken. Ik vind ons Hollanders vaak veel een grote bek hebben, de Belg is wat bescheidener en hebben over het algemeen betere manieren. Nederlanders en zeker in de randstad zijn vaak lomp en onbehouwen.
dat idee heb ik in het algemeen ook wel een beetje
heb overal in mijn leven vroeger gewerkt in de bouw ..
veel in de Randstad gezeten in de jaren 90 ,ook een jaar in Solingen Duitsland..en heb familie in Belgie Antwerpen zitten..
ben zelf zuid/west Brabant..dus heb vanalles wel van dichtbij meegemaakt en nog..al moet ik zeggen dat oostbrabanders wel makkelijker in omgang zijn..
conclusie is ,dat je overal moeilijke mensen tussen hebt zitten..alswel aardig volk
ik herken inderdaad wel dat 'bravoure' van bijvoorbeeld een randstedeling...hebben altijd alles al gedaan of meegemaakt..als iets wit is ,is het zwart en niet wit
wil niet zeggen dat ze onaardig zijn of iets..ze hebben het denk ik van zichzelf niet in de gaten ..
west Duitsers hebben inderdaad geen humor..maar de term 'Deutsche Grundlichkeit' is ook niet voor niets ..nimmer ooit op een put zoveel structuur gezien als toen..en ook de gebruikte materialen waren top notch..
leek wel een militair regime toen..niemand kwam te laat ,alles was er in overvloed..en ging je s'avonds naar huis was alles opgeruimd
heb ik het over 1995/96 natuurlijk..volgens mij bouwden ze toen de beste machines,auto's,treinen etc..
nog steeds ben je in Japan 'de man' als je als zakenman een BMW Audi of Mercedes rijd ..
interactie was ook zakelijk, verder niks..weet een duitser altijd goed gescheiden te houden..vandaar dat ze prive dikwijls helemaal los gaan..
lees wel eens wat over sauna clubs en bare gangbang treffens ,die GGG feestjes etc..zie je hier minder..
belgen zijn over het algemeen wat rustiger..minder mondig..zeggen ook niet zo snel in je gezicht wat ze van je vinden..
zit wel veel verschil in generatie en of iemand van 'het stad' is of niet..
kinderen worden anders opgevoed ,iets strakker dan hier..ouderwetser misschien ook nog..zou bijna zeggen minder materialistisch dan hier..
basisvaardigheden worden ook meer aangeleerd
over Walen heb ik geen oordeel..dat deel van Belgie is nog steeds 1950 net na de oorlog..moet je doorheen rijden richting het zuiden verder niks..
de Aardennen zijn wel mooi..maar daar houd het mee op ook..