mijn voorkeur zou ook Spanje zijn
heb al een concullega die er 10 jaar geleden heen is gegaan..eigenlijk meer een goede maat van me..
die zit in Torrevieja een stuk onder Alicante..heeft daar een klus/bouwbedrijf..een heel jaar goed weer .huurt zelf een villa aan het strand..loopt elke morgen zo de zee in..
ben er 5 jaar geleden 14 dagen geweest min of meer op vakantie en om hem wat te helpen..hij had hier nog wat spullen in opslag staan ,voor het geval hij nog terug zou (willen)moeten..
ben toen met mijn volgeladen bus die kant opgereden..
nu is een vakantie ,wat anders dan permanent wonen en de kost verdienen natuurlijk,maar dat lijkt me wel wat..
ondanks dat hij daar zelf zit met een Poolse die hij daar (?) leren kennen heeft ,zijn spaanse dames over het algemeen easy on the eyes
toen 2x een beachparty meegemaakt
wat daar toen op af kwam..
ik sprak al basis Spaans,dus dat scheelt ook..ik merkte dat ik toen ik naar huis reed ,dat eigenlijk niet wilde toen..had liever gebleven..
nadeel is dat je wel 'de weg' moet weten ,goede vrienden met de politie worden en BenW is in je voordeel..de taal is ook wel makkelijk want weinig spanjaarden habla iets anders..
verwacht ook niet dat het tempo net zo hoog ligt als hier ,als ze geen zin hebben om te werken ,pakken ze hun spullen en ze zijn weg
tijdens mijn verblijf meegemaakt dat we een hek gingen plaatsen bij Ierse pensionado's..hadden 3 spanjaarden geregeld en goed uurtarief genoemd
nou ,die kwamen niet..de avond ervoor tijdens een dorpsfeest teveel gezopen..dat werd manana..
en wat centen meenemen is ook wel handig ,maar als je bijvoorbeeld hier je rijtjeshuis verkoopt koop je daar een villa met grond voor terug..
gezondheidszorg schijnt ook best goed geregeld te zijn ,maar ook hier moet je een beetje de weg weten..
het feit dat ik al iemand ken die waarschijnlijk daar blijft zou ook meegenomen zijn ..op de bonnefooi zou ik nooit zo maar doen..