Hoe vaak laten jullie je testen?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Hoe vaak laat jij je als wandelaar testen op een soa?

• Nooit

Stemmen: 23 27,1%
  • Alleen bij klachten

Stemmen: 25 29,4%
  • Alleen na onbeschermde seks

Stemmen: 7 8,2%
  • 1 x per jaar

Stemmen: 13 15,3%
  • 2 a 3 keer per jaar

Stemmen: 17 20,0%

• Totaal aantal stemmers
    85
Nooit, neuk nooit bare, laat me wel pijpen zonder (nooit dt) en heb ik 35 nog nooit iets opgelopen, smerige/onverzorgde dames, tippelzone en raamdames ontloop ik. Denk dat de sleutel ligt in het feit dat ik nooit een dame neem die ook bare aanbiedt 🤞NOOIT Beffen en zoenenen doe ik thuis of met mijn vriendinnen wel, dat vind ik sowieso ranzig een onbekende kut uitlikken 🤮

Waarop laten jullie je testen dan? Begin vorig jaar voor het eerst getest bij soapoli Noord na waarschuwing van suikernichtje dat ze chlamydia had. Vreemd genoeg viel ik volgend de GGD niet in de doelgroep om gratis te testen.

Heb gisteren uitslag gekregen van zelftest van Homed, die test op chlamydia en gonorroe. Gelukkig was ik negatief.

Een test met ook nog hiv, syfilis en nog een aantal is een stuk duurder - tenzij je liegt en zegt dat je transgenders hebt gebruikt in Afrika.

Snap dit niet helemaal: als je écht goed zorft voor jezelf en de medemens zul je je IEDERE keer na onveilige seks moeten testen. Of iedere keer voordat je onveilge seks van plan bent anders heeft het m.i. niet zo heel veel zin. Of zie ik dat verkeerd?
Je ziet het niet verkeerd, maar de consequentie zou zijn dat er zeer vaak onnodig wordt getest en de kosten ook erg hoog worden. Je zoekt dus een balans.

Het is niet nodig om na elk seksueel contact te testen, tenzij je klachten hebt. Als je geen klachten hebt, is één keer per jaar testen voldoende, en twee keer per jaar als je meer risico loopt. Mensen die veel risico lopen zouden nog vaker kunnen testen.

Ik test minimaal 4 keer per jaar waarvan 2 bij ggd rest bij huisarts.
(thuis testen die ik opstuur naar lab die ik ook regelmatig doe tel ik niet mee) .
Ligt er denk ik vooral ook aan welke verantwoordelijkheid je draagt en wil dragen.
Ik ben voorstander van regelmatig testen.
Waarom tel je de testen die je thuis doet niet mee? Die van bijvoorbeeld soapoli online zijn ook gewoon betrouwbaar

Laat mijzelf 4x per jaar testen uitgebreid bij huisarts of Oneday clinic. Kosten zijn ca. 200 euro per onderzoek. Gezien het beoefenen van deze hobby en corresponderende risico's is het van belang om ten minste 1x per jaar jezelf uitgebreid te laten testen lijkt mij...
Ik laat me ook bij de huisarts testen, en dat kost me 4€ voor de consultatie van de huisarts, en dan nog eens ± 50€ voor het labo onderzoek.
De huisarts kost eigenlijk 25€ maar na tussenkomst v.h. ziekenfonds rest mij 4€

Het standaardpakket van de GGD Den Haag.
HIV, syfilis, gonorroe, chlamydia.
Hepatitis B hoort daar ook bij, maar die sla ik over want ingeënt.

3 keer per jaar, het was 4 keer per jaar maar de ggd heeft het verhoogt van iedere 3 maanden naar iedere 4 maanden. De soa test is onderdeel van mijn prep pakket

Het standaardpakket van de GGD Den Haag.
HIV, syfilis, gonorroe, chlamydia.
Hepatitis B hoort daar ook bij, maar die sla ik over want ingeënt.
Chlamydia wordt sinds begin dit jaar niet meer door de ggd getest

Testen testen testen... En dan maar zeuren over het feit dat ze met hun auto naar de technische controle moeten, maar zelf neuken ze op een manier dat ze om de haverklap testjes nodig hebben. Ik koop condooms in aan minder dan 30 cent per stuk, van het welgekende merk Durex. En dat is en blijft volgens mij nog steeds de veiligste, en ook de enige juiste manier als je seks hebt met dames die veelvuldige contacten hebben.

Een test voorkomt in feite helemaal niets, hij toont alleen aan of je prijs had of niet. Het valt me op (en het valt me ook tegen...) dat er op fora over sekswerk en wandelen vaak gedaan wordt alsof testen iets is dat elke serieuze wandelaar regelmatig zou moeten laten doen, en ik lees veel minder de goede raad om veilig te neuken.

Veilig vrijen? Uiteraard.
Maar dan zijn de risico's nog niet 0%.

Daarom 1x per jaar controle en toen ik laatst een branderig gevoel had, extra controle. Was gelukkig 'slechts' een blaasontsteking.

Een test voorkomt in feite helemaal niets, hij toont alleen aan of je prijs had of niet. Het valt me op (en het valt me ook tegen...) dat er op fora over sekswerk en wandelen vaak gedaan wordt alsof testen iets is dat elke serieuze wandelaar regelmatig zou moeten laten doen, en ik lees veel minder de goede raad om veilig te neuken.
Het is beiden. Het advies is altijd geweest om condooms te gebruiken bij de seks. Ik denk dat er voldoende topics te vinden zijn waar dit geadviseerd wordt. Regelmatig testen is ook belangrijk. Een test voorkomt verdere verspreiding. Zo kunnen soa's eerder worden opgespoord en voorkom je dat je anderen besmet. Daarnaast is er een individueel gezondheidsbelang.

Veel mensen blijven symptoomloos, maar dragen de ziektekiemen wel mee. Vooral bij vrouwen, schijnt.dit veel voor te komen, mn bij gonorroe. Je kunt de ziekte dan wel ongemerkt doorgeven aan iemand die vervolgens wel symptomen ontwikkelt.

Daarom testen. Ook al neuk je al 10 jaar bare zonder klachten, je kan weleens voor verrassingen komen te staan.

Het is beiden. Het advies is altijd geweest om condooms te gebruiken bij de seks. Ik denk dat er voldoende topics te vinden zijn waar dit geadviseerd wordt. Regelmatig testen is ook belangrijk. Een test voorkomt verdere verspreiding. Zo kunnen soa's eerder worden opgespoord en voorkom je dat je anderen besmet. Daarnaast is er een individueel gezondheidsbelang.
Maar daarover gaat het hem nu juist... Als een klant bij een dvp ECHT altijd alleen maar alles met een condoom doet, ook pijpen, dan is de kans zo klein dat hij iets opdoet, dat er geen testen nodig zijn om te voorkomen dat er iets doorgegeven wordt. De meeste klanten die zich laten testen, zullen denkelijk wel 'iets gedaan hebben' dat risico met zich mee bracht.

Veel mensen blijven symptoomloos, maar dragen de ziektekiemen wel mee. Vooral bij vrouwen, schijnt.dit veel voor te komen, mn bij gonorroe. Je kunt de ziekte dan wel ongemerkt doorgeven aan iemand die vervolgens wel symptomen ontwikkelt.

Daarom testen. Ook al neuk je al 10 jaar bare zonder klachten, je kan weleens voor verrassingen komen te staan.
Ook al neuk je al tien jaar bare zonder klachten??? Maar mijn tip was toch: neuk niet bare met een een dvp. Hoe ga ik dan gonorroe krijgen en ongemerkt doorgeven?

Ook al neuk je al tien jaar bare zonder klachten??? Maar mijn tip was toch: neuk niet bare met een een dvp. Hoe ga ik dan gonorroe krijgen en ongemerkt doorgeven?
Gescheurd condoom zonder dat je het door hebt om maar een voorbeeld te noemen.

Sex, veilig of niet, is al het risico. En dan heb je nog SOAs zoals Herpes die je kan doorgeven/krijgen zelfs als je alles veilig doet (wel met een flinke gereduceerde kans erop).

Maar daarover gaat het hem nu juist... Als een klant bij een dvp ECHT altijd alleen maar alles met een condoom doet, ook pijpen, dan is de kans zo klein dat hij iets opdoet, dat er geen testen nodig zijn om te voorkomen dat er iets doorgegeven wordt. De meeste klanten die zich laten testen, zullen denkelijk wel 'iets gedaan hebben' dat risico met zich mee bracht.
Dat is een onjuiste aanname. Veilige seks bestaat niet, wel veiliger seks. Door condooms te gebruiken wordt de kans kleiner, maar niet nul. Tijdens de seks is er altijd een kans dat het lichaam in contact komt met potentieel besmet materiaal van de ander. Het advies is wel om minstens 1 x per jaar te testen als diegene wisselende contacten heeft, ook als je een condoom gebruikt. Bij klachten natuurlijk meteen testen.

Terug
Bovenaan Onderaan