Wat ik nog mis hier is de anonieme bankpas / creditcard.... We leven in een wereld waarin steeds minder cash geaccepteerd wordt. Gelukkig heb ik nog maar één keer meegemaakt dat een dame vroeg om geld over te maken (wat ik natuurlijk geweigerd heb). Maar onderweg afrekenen wordt steeds lastiger met cash.... denk aan toilet, lunch, parkeren enz...Welke mogelijkheden zijn er?
Daarnaast moet je nog uitkijken met allerlei connected devices, waarin je zelfs de locatie standaard deelt, zoals een auto, met je partner. Een ander gevaar zie ik in de locatie tags van oa apple. Deze kun je bv alleen maar opmerken met een iphone.
VPN gebruiken is handig om je ip te verhullen. Niet alleen datalekken zijn een gevaar, maar er zijn bij bv massagesalons nog steeds een hoop ouderwetse trackers in gebruik die openbaar te raadplegen zijn. Hier zie je doodleuk je ip-adress, browser en soms zelfs pc naam staan....
En wat doen jullie met onverwachte gebeurtenissen dat je in de file komt te staan, of een situatie thuis, waarin je normaliter verwacht wordt binnen 1 uur thuis te zijn...