Ik heb al heel lang een vaste relatie. Én ik wandel . Soms een paar jaar niet en soms tot 2x per maand. Mijn vrouw weet dit niet, maar ze is er zich van bewust dat onze seks behoeftes nogal verschillend zijn. Op z'n best hebben we 1x per week sex maar er zit ook wel eens een periode van 1-2 maanden niet tussen. Zij kan prima zonder maar het effect dat zo'n periode op mijn humeur en gedrag heeft zij ook last van. Dus daarom onze afspraak om te streven naar 1x per week.
Ik ben benieuwd hoe jullie, mannen in een vergelijkbare situatie, hier mee om gaan. Wat vind je van de sex met haar,
is het nog een beetje leuk, kan je opgewonden raken en klaarkomen?
Ben je min of meer tevreden met de situatie? Overweeg je te stoppen met wandelen. Enzovoorts.
Ik zal aftrappen:
Naast mijn regelmatige wandel uitstapjes en maximaal wekelijkse sex met mijn vrouw masturbeer ik veel (1-2x per dag, bij uitzondering 0 of 3x). Daarom, en omdat ik inmiddels 60+ ben, en omdat de sex met mijn vrouw kort en voorspelbaar is, heb ik dan soms moeite met behouden van erectie. Het gaat een stuk beter als ik 24-36 uur voorafgaande aan de sex geen orgasme heb gehad. Dat moet ik dus inplannen. Maar als het op de geplande dag (vaste ochtend in de week) niet gebeurt, door dingen als hoofdpijn, slecht slapen, andere taken voor dat moment , is het voor mij extra zuur door die onthouding vooraf van mijn kant. Als de wekelijkse Sex wel gebeurt is het saai, kort en voorspelbaar. Het gaat best vrolijk, maar de leuke sfeer is weg zodra ik iets anders probeer of voorstel. Of wanneer ik meer tijd neem.
Stoppen met sex met mijn vrouw en dus ontladen bij sex werkers en met masturbatie is nog geen optie voor mij. Ik zou de intimiteit van de sex gaan missen en het gevoel krijgen in een broer/zus relatie te zitten.
Stoppen met wandelen zie ik ook niet zitten . Wandelen geeft een soort van (gespeelde ) intimiteit die toch een bepaalde aantrekkingskracht heeft. En de sex buiten de deur met bijbehorende variatie en spanning is gewoon verslavend en soms heerlijk.
Nogmaals , ik zoek met dit topic geen oplossing. Ik ben benieuwd naar jullie beleving als je in vergelijkbare situatie zit. En wie weet haal ik daar nog tips of inzichten uit.