Hallo beste lezers, ik ben nieuw hier maar heb eerder wel al wat berichten gelezen. Ik moest er gewoon een account voor aanmaken om te vragen hoe sommige van jullie dat hebben aangepakt.
Situatie:
Langdurige (11+ jaar) gezonde, goede en leuke relatie. Alles op de rit, papiertjes, goed salaris ga zo maar door. Zij heeft geen klagen over de seks, ik wel. Zowel over de frequentie als de kwaliteit. Zij toont zelden initiatief en dat vind ze ook helemaal best, daar komt het in ieder geval op neer. We hebben het er (te) vaak over gehad en willen als het even kan onze relatie niet hierom opgeven. Zelf heb ik meerdere keren voorgesteld om mij mijn gang te laten gaan, om wat ik thuis niet krijg dan wel tegen betaling buiten de deur te krijgen. Daarop kwam natuurlijk, zeker de eerste keer een bijna geschokte reactie. De tweede keer viel dat mee maar lang verhaal kort, er komt niks van in want dan ben ik gewoon een viezerik die ze met geen vinger meer wil/kan aanraken.
Nu ben ik inmiddels wel op een punt aan het komen dat ik mijzelf steeds meer afvraag of het niet een kwestie is van "of" maar "wanneer". Je moet je voorstellen dat je jezelf heel erg aangetrokken voelt tot iemand die dat (veel te) weinig beantwoordt en daarin ook nauwelijks mee wil bewegen. Los daarvan wil ze ook niet pijpen of bijvoorbeeld eens iets leuks voor me aantrekken. Cowgirl alleen maar als ik al het werk (al liggend) doe.
Ze zegt eigenlijk dat seks niet zo'n belangrijk onderdeel van haar leven is en ze makkelijk tijden zonder kan.
Ik wil alleen mijn relatie hier niet mee kapot maken/voor opgeven, maar ook niet mijn leven lang met deze frustratie rondlopen. Overigens ben ik bijna 31 en dus nog een heel (seks)leven voor me.
Vraag:
Nu lees ik dat meerderen van jullie het wél voor elkaar hebben gekregen om met toestemming te gaan wandelen. Ik kan mij niet voorstellen dat dat bij iedereen even makkelijk gegaan is, daarom een paar vragen daarover.
- hoe ben je hier ooit over dit onderwerp begonnen met je vrouw?
- hoe was de reactie de eerste keer dat je dit bespreekbaar maakte?
- heeft het je relatie beïnvloed dat je bent gaan wandelen (positief en/of negatief)?
- hoe staat ze er op dit moment in OF is er ze ooit weer van teruggekomen, hoe ging dat dan?
- heb je tips voor mij om haar ervan te overtuigen
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie verhalen en jullie aanpak. Misschien kan ik daar inspiratie uithalen.