Geen cash geld meer.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik vraag me echt af of de muntjes van 1 en 2 eurocent nog ergens geaccepteerd worden.
Dat ze niet worden geaccepteerd zie ik op heel veel plaatsen niet staan, hoewel dat wel verplicht is.
 
In Nederland zijn de 1 en 2 cent gewoon een wettig betaalmiddel. Ze worden alleen al heel lang niet meer gemaakt (de Nederlandse uitvoering), en verkopers zelf mogen ze weigeren (en de meesten doen dat ook voor zover ik weet).
Met de gulden was het ook al zo dat er geen centen meer werden gemaakt omdat de productie van zo'n ding zo'n beetje 3 cent kostte geloof ik

In het begin een hoop verontwaardiging maar toen het afronden ingevoerd was en we niet plots van de een op de andere dag in het armenhuis terecht kwamen zoals voorspeld was het zo ingeburgerd

Mijn schoonmoeder had nog een pot met centen om als inzet te gebruiken met kaarten , daar waren ze nog goed voor
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me echt af of de muntjes van 1 en 2 eurocent nog ergens geaccepteerd worden.
Dat ze niet worden geaccepteerd zie ik op heel veel plaatsen niet staan, hoewel dat wel verplicht is.
Een terechte vraag hoor. De meeste Nederlanders zullen überhaupt niet meer in een situatie komen waarin ze met 1 of 2 cent willen betalen, dus het probleem zal zichzelf wel oplossen in de praktijk.

Puur toevallig was m'n moeder een tijdje geleden aan het opruimen en vond ze wat centen, toen heb ik het even uitgezocht. Ja, het is een wettig betaalmiddel, maar bijna niemand zal ze aannemen.

Ik vraag me af, als je nou een hele vracht van 200 centen hebt of zo, kan je daarmee dan naar zo'n ouderwetse fysieke bank en ze inwisselen voor een 2 Euro munt?
 
Een terechte vraag hoor. De meeste Nederlanders zullen überhaupt niet meer in een situatie komen waarin ze met 1 of 2 cent willen betalen, dus het probleem zal zichzelf wel oplossen in de praktijk.

Puur toevallig was m'n moeder een tijdje geleden aan het opruimen en vond ze wat centen, toen heb ik het even uitgezocht. Ja, het is een wettig betaalmiddel, maar bijna niemand zal ze aannemen.

Ik vraag me af, als je nou een hele vracht van 200 centen hebt of zo, kan je daarmee dan naar zo'n ouderwetse fysieke bank en ze inwisselen voor een 2 Euro munt?
Bij sommige winkels hebben ze automaten om met cash geld te betalen, misschien accepteren sommige automaten wel die muntjes
 
Zou de digitale € een einde betekenen van prostitutie?
Einde prostitutie denk ik niet maar aangezien hier vele illegale dvp's werken zal het aantal flink dalen want met digitaal geld zijn ze makkelijk te traceren. Verder gaan de raamdames en dvp's die in legale privehuizen werken ook op achteruit ze zullen meer belasting moeten betalen omdat de overheid precies zal weten hoeveel geld ze verdienen. Ik denk dat een heleboel legale sekswerkers gaan stoppen met werken.
 
Einde prostitutie denk ik niet maar aangezien hier vele illegale dvp's werken zal het aantal flink dalen want met digitaal geld zijn ze makkelijk te traceren. Verder gaan de raamdames en dvp's die in legale privehuizen werken ook op achteruit ze zullen meer belasting moeten betalen omdat de overheid precies zal weten hoeveel geld ze verdienen. Ik denk dat een heleboel legale sekswerkers gaan stoppen met werken.
Nee hoor. Allemaal makkelijk te omzeilen met een mobiele paslezer gekoppeld aan een buitenlandse bankrekening. Daarnaast; de overheid of Belastingdienst heeft zomaar geen inzage in bankrekeningen. Er moet dan sprake zijn van verdenking van een zwaar strafbaar feit. En als je als je werkzaam bent als DvP zonder een gemeentelijke vergunning, dan levert dan volgens mij geen zwaar strafbaar feit op. Zie: https://www.binnenlandsbestuur.nl/b...-geen-boete-voor-sekswerker-zonder-vergunning
 
In Duitsland zijn de 1 & 2 cent muntjes nog steeds een dagelijks gebruikt betaalmiddel. Ik heb er na de reis weer een aantal liggen die hier geen waarde meer hebben. Ik gebruik ze nu soms als rondel. Vlug een gepast gaatje in boren en ik hoef niet naar de DHZ-zaak te lopen. Tijd en geld gespaard. Maar dat gaatje boren is wettelijk strafbaar. Je mag zelf geen geld vernietigen, een gaatje erin boren geldt ook als vernietiging.
 
Terug
Bovenaan Onderaan