ik hoop dat de organisatie zich zou uitbreiden naar belgie toe. ik geloof er wel in dat er veel interesse zou zijn in de gangbangs met eva, chery en annabel,..
ik ben alvast hoopvol dat ze ooit deze stap zouden willen/kunnen maken naar de zuiderburen zoals ramontiek af en toe doet
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België leunt het organiseren van gangbangfeestjes wel heel dicht bij de juridische definitie van pooierschap aan. Ik neem aan dat de organisator niet 100% van het inkomgeld onder de dames verdeelt en dat anderzijds de dames ook niet gratis aan die feestjes deelnemen.
Artikel 380, §1 van het Belgische Strafwetboek, bestraft:
1° hij die, ten einde eens anders driften te voldoen, een meerderjarige zelfs met zijn toestemming, aanwerft, meeneemt, wegbrengt of bij zich houdt met het oog op het plegen van ontucht of prostitutie;
2° hij die een huis van ontucht of prostitutie houdt;
3° hij die kamers of enige andere ruimte verkoopt, verhuurt of ter beschikking stelt met het oog op prostitutie met de bedoeling een abnormaal profijt te realiseren;
4° hij die, op welke manier ook, eens anders ontucht of prostitutie exploiteert.
Merk wel op dat prostitutie op zich niet strafbaar is in België, enkel het exploiteren van de prostitutie van iemand anders wordt gestraft. Dat is de wettelijke definitie van pooierschap. Prostitutie veronderstelt een betaling aan de sexwerker. Als er niet betaald wordt dan is het "maar" ontucht, maar ook dat valt onder dit artikel (zie punt 4°).
Enkel de verhuurder van de kamers ontsnapt aan dit verbod indien er geen abnormaal profijt wordt beoogd.
Of dat allemaal zo streng wordt opgevolgd door de Politie, is een ander verhaal. Uiteraard is artikel 380 SwB eerder gericht op het "klassieke" pooierschap, maar de definitie is daartoe niet beperkt. Het volstaat dat een vervelende buur, of een bijbel- (of ander heilig boek) zwaaiende fundamentalist klacht neerlegt bij de Politie en bijv. in verkiezingstijd een paar conservatieve politici meekrijgt om de pret te verstoren.
M.i. de enige manier waarop dit artikel kan worden omzeild, is indien de dames zichzelf organiseren. M.a.w. een soort coöperatief van sexwerkers die een feestje organiseren en waar het geld wordt verdeeld onder alle actieve dames en er geen niet-sexwerkers in de opbrengst delen. De enige buitenstaander die een graantje meepikt is de club-eigenaar, maar dan mag hij geen abnormale prijs vragen voor het ter beschikking stellen van zijn club.