even niet wandelen ivm spannende privé ontwikkelingen.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Oh dat ben ik ook maar heb toevallig een (beetje) vergelijkbaar geval aan de hand en loop dus wel tegen dit probleem aan.
In mijn geval is het geen relatie, maar wel een vriendschap (fwb).

@knightrider Jij hebt niks in je pb mailbox van mij?
Ah op die manier. Fijn. Dat je reageert dan kunnen we nuances aanbrengen 😁😁 wat wel imo een doel is op dit forum.
Ik verwijs je graag naar de berichten van @knightrider hierboven voor antwoorden op de vragen 🤗😁
 
Niet zo cynisch, krijg niet de indruk dat ze Knightrider heeft gekozen om het geld.
Ze heeft waarschijnlijk nog een baan in thuisland.
Wees gewoon blij voor Knightrider 😁
Is niet helemaal waar, maar dank voor het meedenken.

Ze had in een bepaalde fase geen werk in haar thuisland en daar is pas deze week waarschijnlijk verandering in gekomen.

Maar als ik niet af en toe diep in de buidel zou tasten zou ze hier niet naar toe kunnen komen.
En als ze hier is betaal ik alles.

Maar door de verschillen tussen onze economieën kan dat ook bijna niet anders.
Het ging mij er meer om dat er geen 'mijn zus is ziek en heeft een operatie nodig kun je x euro's sturen' verhalen zouden komen en die komen niet. Het lijkt gewoon gezellig te verlopen onderling.
Ik begreep uit het verhaal dat ze geen prostitutie werk meer wil doen nu ze een relatie heeft.
Natuurlijk kan ze wel de bediening of schoonmaak in gaan maar dat levert bij lange na niet zoveel op als seks.
Het is wel een beetje een ding hoor, dat klopt.

Vooral omdat ze afgestudeerd is in haar thuisland, maar hier nog helemaal niet zou mogen werken.

Daardoor ben ik wel degene die betaalt. Vooralsnog denk ik altijd: Ik spaar nu x euro per maand uit omdat ik niet wandel, dus kom hier maar lekker vakantie vieren en in haar thuisland heeft ze nu dus werk gevonden.

Als ze hier daadwerkelijk definitief komt wonen moeten we kijken of we haar diploma's om kunnen zetten naar de waarden van hier en of ze werk kan vinden in het verlengde daarvan.
 
Natuurlijk gun ik jou het allerbeste Knightrider, maar waar je het woordje waarschijnlijk in je story gebruikt betekent dat toch dat er enige twijfel/verwachting bestaat. Gezonde twijfel kan geen kwaad denk ik.
 
Eh.... even samenvattend:

Ik deel eigenlijk geen echte privé zaken, die IND-inburgering-inkomens-dingen kunnen voor iedereen gelden.

Ik vind het forum soms wel een goede manier voor wat feedback (soms ook niet) en ik heb hier een kleine groep veel-posters die een beetje als online vrienden waren gaan aanvoelen de afgelopen paar jaar.

Aangezien ik niet veel privé details deel maakt het me niet zo veel uit wie er verder nog meeleest.

Qua financiën: Iedere relatie is weer anders. Als je beide Nederlands bent kun je ieder voor zich doen, maar als de een meer verdient dan de ander betaalt diegene ook wat vaker de uitstapjes. Althans: Zo heb ik dat bij gewone vriendinnen, scharrels en dvp's waar ik wel eens mee op stap ging meegemaakt.

Als je altijd alles voor iemand moet betalen, kun je wel vraagtekens gaan plaatsen, maar als ze hier op bezoek komt vind ik het wel prima zo.

Bizar mooie dame die normaal gesproken buiten mijn bereik zou liggen, woont met me samen en ik betaal wat etentjes, drankjes en dergelijke. Ik vind het allemaal prima.
@knightrider Was jij een aantal jaren geleden Knightrider2000 op Discord?
Nee.
 
De meeste banen kun je ook voor worden aangenomen als je Engels spreekt, maar voor een langere verblijfsvergunning is Nederlands toch wel echt de eis.

Maar dat is een volgende stap. Eerst bezoekje 2 en 3 maar eens plannen en dan verder kijken.
In het algemeen gesteld zou het wel zo handig zijn als je de taal spreekt van het land waarin je woont.
Er zijn mensen die hier al twintig jaar wonen en nog geen volzin kunnen produceren of -in het ergste geval- hooguit: "ik niet begrijp".

Nederlands is een verschrikkelijke taal om te leren, maar neem dan in elk geval de moeite om er iets van op te pakken.
 
In het algemeen gesteld zou het wel zo handig zijn als je de taal spreekt van het land waarin je woont.
Er zijn mensen die hier al twintig jaar wonen en nog geen volzin kunnen produceren of -in het ergste geval- hooguit: "ik niet begrijp".

Nederlands is een verschrikkelijke taal om te leren, maar neem dan in elk geval de moeite om er iets van op te pakken.
Dr is ook geen incentive om de taal te leren als iedereen zich toch maar aan je aanpast door Engels te praten 😅😅
 
Terug
Bovenaan Onderaan