Dat is wel een stukje genuanceerder dan die 100% die je eerst zei, of ga je er vanuit dat wij met z'n allen op zo'n lijstje staan?Ja, een persoon dat op signalering staat is toch juridisch gegrond?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!
RegistrerenDat is wel een stukje genuanceerder dan die 100% die je eerst zei, of ga je er vanuit dat wij met z'n allen op zo'n lijstje staan?Ja, een persoon dat op signalering staat is toch juridisch gegrond?
Ook voor de toeristenbelasting kunnen ze het nachtregister opvragen. Meen dat alleen de gast z'n pas moet laten zien, reisgezelschap niet.
Klopt. De gemeente idem dito. Bijvoorbeeld om de toeristenbelasting te controleren. En zo zijn er nog wel meer instanties die het op kunnen vragen.
Dus ja, de overheid kan erbij, maar het is niet zo dat dagelijks al die gegevens door worden gezet.
Er was 1 eenheid die van 4 hotels dagelijks de lijsten opvroeg. Dat maakt het nog niet standaard
Klopt, als dame kamer huurt en ontvangt is dat strafbaar, anders om niet omdat jij er niet opverdiend of zoietsow, ik dacht dat iemand bezoeken als klant niet mag bij een hotel maar een dame laten komen wel…hm
Er was 1 eenheid die van 4 hotels dagelijks de lijsten opvroeg. Dat maakt het nog niet standaard
Inderdaad, is een goede optie.Ik heb goede ervaringen met het Dayuse platform.
Toch heb ik weet van een dame die een kamer huurt in vandervalk.
Onzin, vanuit mijn professie (juridisch) kan ik je melden dat gastenlijsten niet zomaar gedeeld worden. Dat gebeurd alleen als er een misdrijf heeft plaatsgevonden, of de verdenking hierop. Dat delen is dus altijd achteraf, én alleen op verzoek van Justitie. Het is dus absolute onzin dat hotels dagelijks hun gastenlijsten delen met de politie, we leven niet in Noord Korea.Ja, een persoon dat op signalering staat is toch juridisch gegrond?
Ze doen het nog steeds hoor; politie gaat zo'n middel echt niet opofferen omdat 1 of andere AVG dat vereist.
Onzin, vanuit mijn professie (juridisch) kan ik je melden dat gastenlijsten niet zomaar gedeeld worden. Dat gebeurd alleen als er een misdrijf heeft plaatsgevonden, of de verdenking hierop. Dat delen is dus altijd achteraf, én alleen op verzoek van Justitie. Het is dus absolute onzin dat hotels dagelijks hun gastenlijsten delen met de politie, we leven niet in Noord Korea.
We kunnen in discussie gaan wat we willen, maar zoals gezegd zit ik zeer dicht bij de bron. Ik heb dagelijks te maken met informatiestromen omtrent juridische zaken die door het Openbaar Ministerie worden uitgevaardigd, denk hierbij aan huiszoekingen, bedrijfsdoorlichting etc etc. Het is gewoon niet zo in Nederland dat er zaken uitgewisseld worden zonder dat daar een strafbaar feit aan ten grondslag ligt of lijkt te liggen. Maar goed, geloof wat je wiltJe bent echt verkeerd geinformeerd. Uit beweging vanuit VDV zelf worden die lijsten nog steeds dagelijks aangeleverd. Dat komt omdat VDV gewoon geen thuishaven wil zijn voor criminelen die daar low key denken te kunnen zitten.
Je geeft toch zelf al je antwoord?.. in dat geval zou er dus sprake kunnen zijn van een gezocht persoon en dan zou Justitie, als het vermoeden bestaat dat die persoon voor langere tijd in een hotel verblijft een gasten lijst op kunnen vragen, met nadruk op vragen. Jij denkt dus werkelijk dat als je een nacht in een hotel boekt er dezelfde avond nog een lijst van alle ruim 70 VdV hotels naar Justitie gaat met alle gasten van die dag, dat Justitie vervolgens deze lijst uit gaat pluizen en er binnen een paar uur een stel agenten naast je hotelbed staan omdat je je boetes niet hebt betaald?. Laat me niet lachen. Afgezien daarvan is VdV ronduit strafbaar als ze ongevraagd persoonsgegevens met derden delen. Maar goed, blijkbaar heb ik weer wat geleerd want jij zult er wel voor gestudeerd hebben. En nu genoeg gekletst, ik ga even mijn collega's vragen waar ze die lijsten van VdV toch hebben gelaten, ik heb ze in de afgelopen 25 jaar nog steeds niet kunnen vinden namelijk.Ik stel voor dat je, je boetes niet betaald, vervolgens op signalering komt te staan, en dan een kamertje boeken in VDV. Laat me even weten hoe dat verlopen is voor je.