Roxas
Meubelstuk
Dat is idd overal het zelfde. Dat de dame een dvp is is bijzaak. Op het einde van de dag is het ook gewoon een vrouw.Dat geldt toch voor allerlei dates, afspraken, ook als is het niet met een sekswerker ?
Een tinder date/klassieke one-night-stand kan ook een verschil hebben wanneer eentje het ziet als begin van veel meer - of later dat idee krijgt - en de ander als "gewoon een leuke date".
Dat "ik ben nu niet toe aan een relatie" verhaal slaat soms om. En soms niet.
Of simpelweg daten met de intentie van een relatie, waarbij de ene het enorm ziet zitten, en de andere "nee, uiteindelijk voel ik het toch niet met jou" .
Ook al geef je oprecht je (oorspronkelijke) intentie aan , het slaat soms om - en verliefde mensen hebben de bekende neiging om twijfels en negatieve signalen te negeren, en veel communicatie alleen positief te interpreteren als "de ander ziet mij zitten".
Ik had onlangs een gesprek met een vrouw over fwb etc. Ze was van mening dat fwb niet goed was. Omdat ze een minder fijne ervaring gehad heeft. Ze had dingen gedaan met een gasten zij zag dat als niets serieus puur fun. Maar hij zach dat wel als meer.
Ik vroeg haar heb je dat met hem afgesproken dat het puur fun was? Ja nee ik ging er van uit dat hij dat door had.
En dat is vooral het probleem die ik wil aan kaarten. Veel mensen gaan er van uit dat de andere door heeft aan de hand van bepaalde zaken, bv hints wat de ander bedoeld. Hints is een mooi voor beeld van iets dat heel makkelijk verkeerd of niet begrepen worden.
Daarom is duidelijk afspreken belangrijk. Als ik met een vrouw dvp of niet af zou spreken ga ik altijd de eerste keer duidelijk vragen bv Marie zou je het zien zitten om met mij eens iets gaan drinken als vrienden? En als de intentie een relatie ( geworden ) is. Dan ga ik ook laten weten en bv vragen: Marie ik vind jou een leuke vrouw. Zou jij met mij willen ( overgaan tot) daten?
Zo weet ze 100% duidelijk wat mijn intentie is. Dan kan ze mij ook duidelijk laten weten ja of nee . Want je kan er niet van uit gaan dat je hinten en signialen correct begrepen worden.