Had ik dit topic maar wat eerder gevonden, dan had ik alles wat beter begrepen. Ik ben anderhalve maand geleden voor het eerst in mijn leven naar een privehuis geweest (ik ben net iets ouder dan 25), en had een hele leuke en gezellige klik met de DVP die ik uitgekozen had. Ze vroeg waarom ik naar een privehuis kwam, en ik vertelde haar dat eigenlijk vanuit eenzaamheid op het idee kwam, want ik ben recentelijk naar een nieuwe stad verhuisd, waar ik een appartement gekocht heb (waarschijnlijk had ik dat niet moeten vertellen) en ik zie en spreek bijna niemand. Daarna hadden we via WhatsApp ook contact, over van alles en nog wat. Tijdens mijn tweede bezoek vroeg zij me mee uit, en we besloten om uiteten te gaan en daarna iets te gaan drinken. In de tussentijd praatten we elke dag op WhatsApp, en we vertelden allebei veel persoonlijke dingen, waardoor ik dacht dat we een bijzondere band hadden, waar ik erg gehecht aan begon te raken.
Toen gingen we uit. Ze pakte mijn arm buiten vast terwijl we rondliepen, en ze raakte ook regelmatig mijn handen aan tijdens het etentje. De rekening was 60 euro, en die betaalde ik. Toen gingen we nog naar de kroeg, ook nog steeds gezellig. Rond een uur of 12 herinnerde ze me aan de tijd en dat ik de trein naar huis moest pakken. Ik zei, "deze kunnen we wel even splitten toch?", ze zei oké en dat ik haar maar een Tikkie moest sturen. Zogezegd zo gedaan. Terwijl we naar het station liepen pakte ik haar hand vast (zij raakte mijn handen eerder ook al aan en in mijn gedachtegang moest ik de volgende move maken, ik vond haar namelijk ook wel leuk), maar ze leek ineens wat afstandelijk en gehaast, en ik grapte nog "wil je van me afkomen of zo?", waarop ze zei van niet maar ze wil niet dat ik de trein ging missen want ze kon geen gasten ontvangen in haar hotel. Eenmaal in de trein kreeg ik een boze voice message dat ze het Tikkie betaald heeft, maar dat "je dit soort dingen niet doet", en dat ik gek in mijn hoofd ben, en dat ze me niet wil als klant of vriend, maar helemaal weg uit haar leven. En toen was ik gelijk geblokkeerd. Ik was compleet in shock en er aardig kapot van, zoals ik zei was ik erg gehecht geraakt aan haar. De volgende dag heb ik haar een bericht gestuurd met mijn werktelefoon (ook geen goed idee, achteraf gezien), waarop ze me belde. Ze zei dat ze in haar hele leven nog nooit een Tikkie ontvangen heeft na een avondje uit, en dat ze uit principe gewoon niet aan betalen doet. Ik probeerde haar Nederlandse gewoontes uit te leggen (elke vrouw waar ik ooit mee uit geweest ben betaalde zonder overleg de helft), maar volgens haar zei haar Nederlandse vriendin dat Tikkies sturen ongebruikelijk is (... juist ja). Daarnaast had ik kennelijk de vriendschap geschonden door haar hand vast te pakken, ze wil geen relaties en dat ze mijn arm beetpakte en hand aanraakte was puur vriendschappelijk (? geloof ik niet helemaal, volgens mij hielden alle romantische opties op toen het duidelijk was dat ik niet voor alles zou gaan betalen). In ieder geval kon ik wel weer terugkomen als klant.
Toen mijn derde bezoek, hebben we het vooral uitgepraat, seks was ongemakkelijk voor ons beiden en er werd ook niet meer gezoend. Ze zei dat we wel weer vrienden konden zijn, maar dan moest ik stoppen als klant, want dat vond ze raar. Daar stemde ik mee in, en ik vroeg haar meteen uit om naar de bioscoop te gaan, waarop ze enthousiast ja zei. Ook zou ze voortaan voor haar eigen dingen gaan betalen. Toen hebben we nog iets meer dan een week contact gehad, waarin ik wat negatieve kanten van haar heb leren kennen. Ze bleef nog een aantal keer terugkomen op betalen/tikkies versturen. Op het einde zat ze mij voor de lol belachelijk te maken als een "goedkoop persoon" zonder ambitie, die in een goedkope stad woont. Kennelijk zat ze dat Tikkie van 15 euro nog steeds te verwerken. Toen ik haar op haar gedrag aansprak zag ze geen lol meer in onze vriendschap, bedankte me voor alles en wenste ze me het beste en werd ik weer geblokkeerd. Gelukkig was ik deze keer voorbereid en kwam het niet hard aan. Een beetje jammer dat mijn eerste keer gelijk zo'n gezeik geworden is, maar morgen bezoek ik iemand anders, hopelijk gaat dat beter.