Is de drone bestuurder niet die kerel in het geleen filmpje op 0:33? Je ziet die kerel echt heel erg bezig op zn telefoon wat ongebruikelijk is als je hoeren wil bezoeken.
Het 1e filmpje op zn YT kanaal ("VVV Noordwijk…KNVB Beker") verklapt zijn type drone (DJI mini 3) en die kun je je via een telefoon bedienen zie ik op de website van DJI.
Daarnaast denk ik dat het helpt als er een klacht komt bij DJI want hij vliegt over een no fly zone en dat zal de drone wetgeving niets goed brengen, wat de verkoop van de drones negatief zal beinvloeden en de drones vooral een slechte naam geeft. DJI zal ongetwijfeld weten wie de bestuurder is en zeer waarschijnlijk meewerkend zijn om deze schender van drone regels te berechten. Zo'n boete is ook flink als je over een no fly zone gaat. Als het normaal was gefilmd met bv een telefoon, dan had de drone bestuurder geen probleem gehad, gezien de vele filmpjes op YT.
En ja Youtube zal natuurlijk niets doen gezien zij er voordeel van hebben vanwege de vele views hen geld opleveren.
In de tussentijd is het slim om te wandelen als de windkracht >4 is gezien deze lichte drones dan kunnen crashen of moeilijker te besturen zijn (advies van chatgpt). Chatgpt legde me ook uit dat er anti drone systemen zijn voor particulieren om drones te detecteren (DJI heeft de DJI aeroscope maar die is best prijzig).
@mistertiger , ik verdenk jou eerlijk gezegd ook. Deze drone bestuurder toont lef en risico door deze filmpjes te maken en hetzelfde gedrag lees ik terug in jouw berichten. Iemand die echt bang zou zijn, zou denk ik niet zo snel zo'n bericht plaatsen maar eerder niets van zich laten weten en dezelfde logo's zijn ook verdacht.
Het is mij duidelijk dat jij alles nauwkeurig volgt omdat je waarschijnlijk bang bent voor de gevolgen van je acties en snel wil anticiperen. Je zal vast iets van een grootheidswaanzin hebben en denken dat je hiermee weg komt maar je laat altijd een digitale voetafdruk achter, vooral door zaken op youtube te plaatsen met de mogelijkheid om de filmpjes te downloaden. Je weet toch dat filmpjes bepaalde metagegevens hebben waarmee achterhaald kan worden wie je bent.