Ik heb een gedeelte van de discussie gelezen hierboven.
Naar mijn idee is het simpel op te lossen.
In plaats van te vermelden dat je 'geen mannen wil die (leeftijd, ras, land, gender, etc) zijn
vermeld je simpelweg dat je 'bij voorkeur geen mannen wil die (leeftijd, ras, land, gender, etc) zijn.
Of omgedraaid vermeld je wat wel je voorkeuren zijn, zoals in 'bij voorkeur mannen die (leeftijd, ras, land, gender, etc) zijn.
Geen rechter die hier een wetsartikel voor kan schuiven.
Sex, dates en relaties draaien om voorkeuren (en emoties) en zijn niet alleen een strikt zakelijke dienstverlening. Tenminste niet voor iedereen, anderen hebben geen voorkeuren en doen 'zaken' met iedereen.
@Boxer
Even resume naar jou toe: Je hebt idd. niet de hele draad doorgelezen.
Als een dame/meisje iemand met donkere huidskleur weigert dan is dat omdat zij negatieve ervaringen heeft met donkere mannen (negroïde man) en dat kunnen hele andere redenen zijn dan huidskleur.
Zelf ben ik een 54 jarige blanke man en bezoek vrijwel alleen raamdames uit het oosten (voormalige Oostblok landen) en ook ik word/werd weleens in het heden/verre verleden geweigerd door een meisje uit het oosten waar ik al een aantal keer eerder ben geweest. (ongeacht welke raambuurt) En dan vraag ik mijzelf af wat ging zo mis dat ze zelfs niet meer met mij wil praten? De deur of het raam blijft dicht en het meisje schudt met haar hoofd nee, jou moet ik niet meer.
Redenen kunnen van alles zijn, ik kan er zo 10 verzinnen, maar nee dan loop ik door en ga naar een andere leuk glimlachend meisje/dame in die raambuurt als ik wat kan vinden en zin heb, dat is het voordeel van een raambuurt waar meerdere dames/meisjes staan.
Persoonlijk vind ik dat er op dit forum veel te krampachtig over discriminatie/racisme wordt gepraat.
Als ik op blanke meisjes/dames val en niet op donkere meisjes/dames ben ik dan een racist? Nee.
Als een donkere (negroïde vrouw) dame een blanke man weigert is zij dan een racist? Nee.
Als een blanke dame een donkere man weigert is zij dan een racist? Nee.
Als een aziatische dame een donkere man weigert is zij dan een racist? Nee.
Als een aziatische dame een blanke man weigert is zij dan een racist? Nee.
Als een aziatische dame een indische man weigert is zij dan een racist? Nee.
Als een donkere dame een aziatische man weigert is zij dan een racist? Nee.
En zo kan ik nog wel ff doorgaan.
H.VanSmeiter:
Samengevat; iedere dame mag altijd een klant weigeren, maar wat niet mag is om op basis van ras, geloof etc klanten (van te voren) expliciet uit te sluiten.
Met het bovenstaande ben ik het volledig eens.
Jij ook mag ik hopen?