Wellicht is dit een logische verandering waar ik met mijn 'hoe betaal je 35 euro?' vraag ook al een beetje naar hintte.
Als je pint komen er twintigjes of vijftigjes uit de machine, enige optie om aan een vijfje te komen is 'm bewaren als je bv een blikje of frietje ergens koopt.
Ik weet nog dat er hier een hoop gebekvecht was toen de prijs van 30 naar 35 ging, maar daar waar 30, 40 of 50 makkelijk betaald, moet je 35 euro net toevallig contant op zak hebben.
Overigens zag ik afgelopen weekend in de Doublet idd ook wat dames staan waarvan ik dacht: Hoe in hemelsnaam kunnen die hier hun brood verdienen?
Dat klinkt botter dan ik het bedoel, maar als de dag-huur idd 150 euro is, moeten ze dus minimaal 7 x 35 = 245 draaien om het leuk te houden.
Als je dus een vrouw ziet staan die echt zo lelijk als de nacht is (sorry, niet aardig, i know), dan zullen er desondanks die dag 7 mannen moeten zijn die bij haar naar binnen stappen.
Lelijk als de nacht >> 7 bezoekers >> 1 dag.....hoe dan? Maar blijkbaar past er echt op elk potje een (tijdelijk) dekseltje.