@Harris, je zegt: "Alleen een schijtzak of leugenaar zou de doubletstraat omschrijven als schimmig." Het is jammer voor de discussie als je zo persoonlijk word. Ik geloof niet dat dergelijke opmerkingen bevorderlijk zijn voor een inhoudelijke discussie. Misschien heb jij niet dezelfde ervaringen bij de Doubletstraat, maar dat maakt mij nog geen schijtzak of leugenaar.
Het perspectief van een wandelaar op een roze buurt is natuurlijk anders dan een omwonende. Ik lees hier andere mensen zeggen dat de Doubletstraat heel veilig is omdat er camera's hangen. Dat er ergens veel camera's hangen creëert niet voor mij een gevoel van veiligheid, integendeel... Ik vind een straat met veel camera's, wandelaars met capuchons op, slecht onderhouden pandjes en echt veel vrouwen die op mij een diep bedroevende indruk achterlaten wel 'schimmig' te noemen. Het stinkt er ook regelmatig.
En zelfs als wandelaar, die echt jarenlang rondloopt in Den Haag, sla ik meestal de Doubletstraat over. Deels omdat het niet mijn smaak is qua vrouwen maar ook omdat ik het een heel onprettig straatje vind. En zeker in de late uren heb ik een paar keer meegemaakt dat daar jongens liepen die flink aan de drugs zaten en ook jongens rondliepen die ernstig verward leken.