De eeuwige discussie komt volgens mij vooral voort uit de prijsstijgingen van de laatste paar jaar.
Toen een half uur 100€ kostte en 1 uur 150€ hoorde ik vrijwel niemand klagen.
Een enkeling wilde daar toch onder blijven en die koos dan voor raam in de goedkopere steden, maar de meeste Prive-ontvangst bezoekers vonden dat een redelijke prijs en er werd hooguit wat kritiek geuit op prijzen van sommige extra's.
Vervolgens ging vorig jaar de uur prijs van de mooiste dames omhoog van 150 naar 180 of 200 en ontstond er een segment van mannen die dan maar een half uur gingen voor 100 of 120.
Maar toen een half uur soms 150 ging kosten ontstond er echt veel kritiek omdat je dan of veel te veel betaald voor een half uurtje of bijna verplicht wordt om toch die 200 uit te geven omdat dat dan maar 50 euro meer kost.
Ik had eigenlijk gedacht dat dit dan wel een jaar of 5 de nieuwe prijzen zouden zijn, maar toen begin dit jaar een paar dames doorschoten naar 180 voor een half en 250 voor een heel uur, wist ik dat het voor mij grotendeels game over was.
Bij 250 vind ik het bezoek niet meer leuk. Zelfs als ze bizar lekker en super-goed is qua service krijg ik wat prestatie-problemen door de druk dat het een super bezoekje moet zijn voor zoveel geld.
Raar maar waar, het gaat tussen mijn oren zitten.
Bij 100 voor een half uur voel ik die druk totaal niet en dus zijn de dates gewoon veel beter.
Heeft ook met de frequentie te maken. 4x per maand voor 100 brengt een mooie regelmaat.
Maar 1x per maand die 250 lappen bezorgt me keuze-stress, ter plekke een beetje geforceerd gedrag, twijfel of ik wel wil gaan en ik word er ook gewoon een minder leuke wandelaar van.
Als een uur 150 kost en ik loop na drie kwartier de deur uit maakt me dat niet veel uit, maar voor 250 per uur ga ik echt niet een kwartier (62,50€) eerder de deur uit.
Blijkbaar zijn er genoeg mannen meegeschoven met de prijs, maar ik denk wel dat sommige dames onverminderd druk bezocht zijn en nog veel meer geld verdienen (of hun boekers, ligt aan wat de deal is), maar dat andere dames die gewoon wel ok zijn maar niet superdeluxe, klagen dat er niemand op af komt omdat 180/250 gewoon veel te hoog is voor wat ze bieden/hoe ze er uit zien.
Ik belandde zelf begin dit jaar in een relatie, dus er was toch een en ander gaan veranderen, maar als ik de nieuwe lichting schrijvers nu 6x in 1 maand over een bezoekje zie schrijven denk ik wel eens: 1500-2500€ per maand uitgeven aan 4-6 korte of langere bezoekjes....je moet het kunnen betalen en je moet het niet zonde vinden om zoveel geld aan onze hobby uit te geven.
24.000€ op jaar basis naast alle sowieso al hogere levensonderhoud-kosten kunnen uitgeven, ik ben soms echt verrast dat zoveel mannen daar toe in staat lijken te zijn.
En ook al kon ik het: Na 4 jaar denken, ik heb 100.000€ aan dames uitgegeven, ik zou met die gedachte echt wel een probleem hebben.
Ja, er is inflatie, alles wordt duurder, maar mijn ideaal ligt toch nog bij 100/150.
Zou ik wandelen dan graag 1x per week en dan vind ik 400-500€ per maand een voor mezelf verdedigbaar bedrag.
En ook precies in die verhouding: 4 bezoekjes, 500€.
4 bezoekjes 1.000€ (te veel geld) of 2 bezoekjes 500€ (te lage frequentie) ga ik beide zuur van kijken.
En als ik kies voor halve uren, vind ik 600 of 720 per maand ook echt veel te veel voor 4 x 30 minuten.
Dus op een incidenteel bezoekje na (voor mezelf goed te praten naast de evt relatie) met iemand die ik echt helemaal te gek vind (en dat blijkt echt maar 10% van de dames binnen mijn voorkeur te zijn) ben ik er, ook door de snelle prijsstijgingen, wel een beetje klaar mee.
Voor 100/150 was het ook fijn rondkijken, beetje de boel uitvogelen, soms viel het mee, soms viel het tegen, maar voor 180/250 is de lol er af gegaan.
Ik ben nog steeds geboeid, maar ook als ik single was zou mijn frequentie door de prijsstijgingen gedaald zijn van 50x naar zo'n 10x per jaar.