Dat leg ik net uit waarom ik dat vind. Niemand gaat bepalen voor een dame wat ze waard is, dat bepaald de dame helemaal zelf.
Iedere dame bepaalt inderdaad wat ze vraagt, volledig mee akkoord. Kan je ook zien in mijn posts. Dat is haar vraagprijs. Haar eigenwaarde, ik begrijp je punt.
De marktwaarde heeft de dame echter NIET volledig zelf in de hand. Ze kan wel terecht zelf beslissen om haar vraagprijs daar niet aan aan te passen, en dat zal dan meer of minder klanten opleveren. De marktwaarde wordt echter bepaald door de afnemers in hun geheel. En door het aanbod, de andere dames.
Je kan daarbij niet vanonderuit dat bijvoorbeeld een knappe jonge grote slanke blondine een grotere marktwaarde heeft dan een gezette veertiger, ook al geeft die mega service.
Een dame kan dan wel weer haar marktwaarde verhogen door service in combinatie met lage prijzen. Dat is een feit. Maar of het geven van service zwaarder doorweegt dan uiterlijk wordt bepaald door de markt.
De vrees van sommigen is dat als teveel dvp's hun prijzen boven hun marktwaarde plaatsen, de prijzen globaal zullen stijgen. Kunstmatige inflatie.
Ik geloof dat persoonlijk niet.
Ieder dvp is vrij te vragen wat ze wil, zelfbeschikkingsrecht, seks is tenslotte niet hetzelfde als een brood verkopen, het is je eigen lichaam. Er is ook amper prijsregulatie.
Ieder klant is dan weer vrij om te kiezen of hij daar wil op ingaan, dat is de facto ook wel een zekere waardebepaling.
Maar er zal sowieso een marktcorrigerend effect optreden want vraag en aanbod worden toch in stand gehouden dankzij een toestroom aan buitenlandse dames.
Veel latina's zijn knapper dan de laatste vijf miss België en geven volledige service aan basisprijzen.
Je kan ook makkelijk een fotomodel vinden uit het Oostblok. Terwijl deze als Belgische/Nederlandse als highclass luxe zou kunnen adverteren.
De wetswijziging recent in Spanje en langer geleden in Frankrijk zorgen ook voor toestroom aan ervaren dvp. Er zijn meer Spaanse en Franse dvp die hier komen bijklussen. De oorlog zorgt ook voor meer Oekrainse dvp (pijnlijke realiteit). En crisissen ook, sedert de laatste verhoging van de kotprijzen, is het makkelijker geworden om een studente te vinden en deze winter waren er ook veel singles die hun energieafrekening wilden inlossen. Daarom denk ik niet dat een prijsverhoging van sommige dvp's een algemene prijsstijging in de markt zullen veroorzaken. Hoogstens in een niche waar ze een oligopolie creeeren bij klanten die geen buitenlandse willen en streekgebonden wandelen.