Clients to remember...🔥

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
En eigenlijk van seconde 1 weet jij maar ook zij. Ja, dut is mij vrouw of man. Is dit er niet kun je net zo goed, je glaasje leegdrinken en weer huiswaarts gaan. Kijk naar lang leve de liefde. Bij binnenkomst weet je al of het paar het in elkaar ziet zitten. Een blik zegt meer dan 1000 woorden
Voor mij beschrijf jij lust, en niet verliefdheid. Iets wat ik wel meer het gevoel heb dat velen met elkaar verwarren.
 
Dat heb ik totaal niet. Ik vind per definitie "alle" mensen leuk en interessant, maar verliefdheid komt bij mij pas als ik de ander echt leer kennen. Vlinders in mijn buik na één date is mij vreemd.

Wellicht is dat mijn "kat uit de boom kijken" natuur, maar ik denk serieus niet snel: "Wauw, zij is de ware". Nee, ik wil er eerst een beetje achter komen wie ze is, hoe ze denkt, ambities, passies, etc.

Voor mij is het toch werkelijk die 1000 woorden en niet de blik. Wat er in haar hoofd omgaat belangrijker dan hoe haar hoofd er uit ziet zeg maar. Dat neemt wat tijd in beslag bij mij in ieder geval.
Bij mij werkt het ook zo hoor, je wordt verliefd.

Mijn bericht was meer hoe het eraan toegaat. Tenminste zo denk ik dan.
 
Op de letter zijn ze polygamist..
Vrouw is trouw aan hen en zelf hebben ze meerdere partners.
Veel mensen denken dat het om seks alleen gaat, maar intimiteit is veel meer dan seks.
Het gaat vaak om jezelf gezien, gewild en soms zelfs geliefd voelen.

Eerlijkheid, geeft de ander de keuze te doen waar hij/zij, zich/haar zich goed bij voelt.

Ik heb er zelf geen moeite mee een lieve man te delen, als ik weet dat de andere partner daar ook ok mee is.
Misschien hoef je niet alle ins en outs te weten, want dat werkt onzekerheid en jaloezie in de hand. Maar volgens mij is er best behoefte aan wat polgamie in de wereld😅

hebben we t toch weer over poly lol
Poly vind ik een intersant onderwerp omdat ik het beter vind dan monogamie. In het dagelijks leven kan ik daar niet over praten 😅
Guuske! Veel plezier 🙂
Have fun
 
Laatst bewerkt:
Van nature zijn we als mens gewoonte dieren. Alles wat anders is wijzen we snel af.
Maar daardoor wijzen we ook veel innerlijke processen af, wie we zijn.
Altijd beter willlen zijn, altijd sociaal willen (moeten) zijn, altijd ad lijn zijn, altijd goed gehumeurd 😗🫠🙃 altijd monogaam?
Het is niet mogelijk altijd aan de positieve kant vd medaille te staan. En daarbij: Wie bepaald dat dan allemaal?
Degene die niet in jouw schoenen staat en die zelf ook niet feilloos is? Of god die toelaat dat we onvolmaakt zijn en vol schaamte en schuldgevoelens gebukt gaan..

Mooie vragen ter overdenking toch? In mijn beleving...accepteer jezelf, doe jezelf en de ander goed door middel van eerlijkheid.
En geniet van het leven. Dat is al kort genoeg!
Veel meer dan dat is er niet ♡
 
Die niet nog op hun 28 jaar nog niet weten waar ze naar toe willen in hun leven
Waarom? Ik ben 30 jaar ouder en weet nog steeds niet waar ik naar toe wil in mijn leven. Of beter, waar het leven met mij naar toe wil. En daar ben ik heel gelukkig mee. Go with the flow. Ga waar het leven je heen brengt, het idee dat het anders kan is sowieso een cultureel bepaalde illusie. Dat levert zoveel frustratie en ontevredenheid op.
Prima om te weten wat je op korte termijn wil hoor, een mens moet een reden hebben om uit bed te komen, maar timmer jezelf niet vast.
Life is what happens to you while you're busy making other plans', aldus John Lennon.

medaille te staan. En daarbij: Wie bepaald dat dan allemaal?
Degene die niet in jouw schoenen staat en die zelf ook niet feilloos is? Of god die toelaat dat we onvolmaakt zijn en vol schaamte en schuldgevoelens gebukt gaan..
We leven in dualiteit, het kan niet anders. Geen voorkant zonder achterkant, geen boven zonder beneden.
Zo ervaren we de wereld.
Maar de realiteit van de wereld is niet hoe wij de wereld ervaren.
Liefde is het ervaren van de realiteit, van eenheid. Moederliefde lijkt me het meest duidelijke voorbeeld. Waarschijnlijk omdat moeder en kind 1 waren.

Wij mensen maken van liefde ruilhandel. Ik doe wat voor jou, jij doet wat voor mij. Of we pronken (met een knappe vrouw, of een rijke vent) en proberen een tekort te vullen. Dat is nodig hebben, absoluut geen liefde. Het is een poging tot het opvullen van leegte, afhankelijkheid, bedekken en ontkennen van angst.
Liefde is belangeloos, de ander het beste wensen en zich laten ontwikkelen, welke kant het ook op gaat.
Doorzie en doorvoel waarom jij die ander nodig denk te hebben. Iedere gestrande relatie is een middel daartoe. Geen verwijten naar de ander, maar een kijken naar binnen. En waarom zal die liefde stoppen als de relatie eindigt, denk daar eens over na. Wat is je motivatie voor die koppeling?

Lust doet de soort voortbestaan. Verliefdheid? in eerste instantie eigenliefde en ontspanning herkennen en spiegelen op een ander. Sex kan heel verbindend zijn, maar de koppeling ervan aan liefde is bijzonder, traumatiserend en beangstigend als er wat hel en verdoemenis bij komt kijken. Ik heb geen mening over poly of mono, al is er bij een poly relatie uiteraard veel liefde voor de "gedeelde persoon" noodzakelijk om die relatie vorm "aan te kunnen". En daarmee is overigens niet gezegd of beweerd dat die liefde er bij een mono relatie niet is.
 
Waarom? Ik ben 30 jaar ouder en weet nog steeds niet waar ik naar toe wil in mijn leven. Of beter, waar het leven met mij naar toe wil. En daar ben ik heel gelukkig mee. Go with the flow. Ga waar het leven je heen brengt, het idee dat het anders kan is sowieso een cultureel bepaalde illusie. Dat levert zoveel frustratie en ontevredenheid op.
Prima om te weten wat je op korte termijn wil hoor, een mens moet een reden hebben om uit bed te komen, maar timmer jezelf niet vast.
Life is what happens to you while you're busy making other plans', aldus John Lennon.

Persoonlijk vind ik dat je moet weten wie je bent en waar je naartoe wil met je leven waneer je 28 jaar bent. Als ik nu nog op zoek moet gaan naar mij zelf zou ik mij afvragen wat ik de afgelopen 28 jaar gedaan heb. Het leven gaat niet wachten op mij het raast gewoon door.

Je moet niet heel je leven gepland hebben. Er moet ruimte zijn voor nieuwsgierigheid en avontuur, je zelf verder te ontwikkellen, bij te leren en je aan te passen. Maar moet weten waar je heen gaat. Je kan niet altijd de keuzes van vandaag ongedaan maken.

Bv wat relaties aangaat. Maak ik mij zorgen dat ik mss geen vaste relatie vind en kinderen heb. Wat voor mij mijn grootste levens doel is. En ik heb voor mij zelf beslist als ik 50 ben en kinderloos, geen stiefkinderen of vrouw/ vriendin. Dat ik een testament op maak dat wnr ik sterf alles naar mijn nichtje gaat. Omdat ik vermoed dat ik toch niemand zal vinden. ( later kan ik het nog aanpassen indien nodig)

dit is niet slecht bedoeld naar jou of iemand anders toe. Het leven maakt je tot wie je bent. De ene heeft betere kaarten dan de andere. Maar hoe je je kaarten speelt en wat je met die kaarten doet beslis je zelf. Je ben de held en auteur van je eigen verhaal.
 
hebben we t toch weer over poly lol
Ik moet toegeven dat ik niet op de hoogte was van poly tot ik in dit topic terechtkwam en je wat meer over jezelf vertelde.
Verdrietige gang van zaken toch?
Beste kan je altijd open erin gaan om iemand te leren kennen.

Toch ligt ook niet alles bij vrouwen hoor in mijn ervaring.
Vd dames om me heen hoor ik dat het grootste probleem met de heren is dat ze afdwalende ogen en harten hebben.
Ipv eerst 1 dame te leren kennen is het andere oog al ah scannen of er niet iemand nog mooier of beter is..

Of bv ikzelf. Ik geef mensen de ruimte ook met anderen te daten. Dat is de kern van poly, dat je niemand bezit of ervan uit gaat dat de ander alleen van jou is.
Alsnog zijn er genoeg heren die dan volhouden monogaam te zijn, terwijl dat helemaal niet zo is😅

Eerlijkheid, waarom is dat nou zo moeilijk 🤷‍♀️
Oprechte vraag aan je @Miss Tiffany.
Hoe denk jij dat het komt dat mannen blijven volhouden dat ze mono zijn?Is dat door de ons opgelegde normen van de maatschappij ??

Het beeld van man, vrouw 2 kinderen, huisdier, (koop)woning. Persoonlijk heb ik altijd in mijn achterhoofd als ik op social media zit en zie fotos of filmpjes van stelletjes op vakantie, dat ze wellicht net van tevoren fikse ruzie hebben gehad.

Dat eerlijkheid moeilijk is komt m.i. omdat ze wellicht bang zijn afgewezen te worden door de zelfverklaarde monogame vrouwen omdat die denkt of beter gezegd kan denken: die man is poly en gaat dus vreemd de hele tijd?

Ik heb net ook even alle stukken over daten en ervaringen gelezen en herken er wel veel in.
Daarom heb ik tot lichte ergernis van mijn moeder het daten afgezworen 😅
Het probleem bij daten is dat je van te voren al vooringenomen bent. Je kent elkaar niet, behalve misschien wat berichten gestuurd. Het nieuwsgierige overwint het van het daadwerkelijk verliefd zijn. Je gunt het wel een kans. En daar zit het probleem, gunnen. Verliefdheid heeft niks met gunnen van doen.

En eigenlijk van seconde 1 weet jij maar ook zij. Ja, dut is mij vrouw of man. Is dit er niet kun je net zo goed, je glaasje leegdrinken en weer huiswaarts gaan. Kijk naar lang leve de liefde. Bij binnenkomst weet je al of het paar het in elkaar ziet zitten. Een blik zegt meer dan 1000 woorden.

Ik ben nog niet aan het daten. Zit te denken om volgend jaar een single reis te ondernemen. Eens kijken of ik op deze manier, nieuwe leuke mensen kan ontmoeten. Ook al is het als vriendschap.
Maar hoe moet je dan verder komen als je zelfs al niet door de ballotage komt doordat het gesprek uitsterft?
Ik wil niks afdoen aan daten, ken zat mensen die een relatie hebben gekregen door datingsites en apps.

Ook als je kijkt naar programma's als lang leve de liefde of MAFS, dan blijkt dat vaak de eerste seconde niet bepaald of het leidt tot een duurzame relatie. Die eerste seconde is vaak wel voldoende om te bepalen gaat de date door of niet.
Zijn zat mensen die eerste gedate hebben met persoon y uiteindelijk uit elkaar zijn gegaan en later elkaar nog een keer tegenkomen en dan slaat de vlam wel over en blijft die vaak ook branden.

Een single reis is leuk, familie van me heeft op die manier haar huidige relatie leren kennen.

Maat van me doet regelmatig met wisselend succes aan speeddaten. Kan ook nog een optie zijn :)
Te veel mensen kijken alleen met hun ogen.
Verliefdheid en houden van...dat kan je zelfs blind ervaren. Omdat het om zoveel meer gaat dat de dingen die de ogen kunnen zien..
Mooie en ware woorden😍

Toevallig las ik dit gister toen die het volgende nummer speelde. Vond (delen van) de tekst wel toepasselijk.
 
dit is niet slecht bedoeld naar jou of iemand anders toe. Het leven maakt je tot wie je bent. De ene heeft betere kaarten dan de andere. Maar hoe je je kaarten speelt en wat je met die kaarten doet beslis je zelf. Je ben de held en auteur van je eigen verhaal
Ik dacht er lang geleden net zo over. Ik wist precies wat ik wilde, dacht ik althans, ging als een trein. Afgestudeerd, werd al snel afdelingsmanager, MT, strategie. Iedereen was blij met mij, behalve ik. Ging naar vakanties verlangen, donderdag was bijna weekend. Kreeg halverwege de zondag al een K gevoel. Zuipen en los in het weekend. "To forget about life for a while" zoals Billy Joel zingt.
Ik besloot op een dag -out of the bleu- dat ik zou stoppen, ik was er klaar mee. Dikke paniek in mijn omgeving. De brug waar ik onder zou eindigen werd al gezocht. Gesprekken (wat wil je) met coaches, een andere baan, hartstikke leuk in het begin, duurde anderhalf jaar voor ik begreep dat ik in dezelfde trein zat, enkel in een andere wagon.
Via Zen en heel veel zelfonderzoek " wie of wat is die ik en waar komen die wensen vandaan?" kreeg ik in de gaten dat ik wilde wat mn omgeving belangrijk vond. Maar ook wat me energie gaf, er was iets "wat gewild werd". Die IK stond het alleen maar in de weg. Fuck alles en iedereen dacht ik, dit ga ik doen.

"Dat wat gewild wordt" verandert in de loop der jaren. Een mens verandert en leert, ouder worden is een mooi rijpingsproces, dus go with flow. De drive om te werken aan " dat wat gewild wordt" verandert niet. Realise it's play aldus Alan Watts.
Inmiddels vele jaren later spreek ik te veel vrienden die naar hun pensioen uitkijken, alsof het leven een straf expeditie is met als het mee zit een paar leuke jaren aan het eind. Wat een treurigheid, wat een verspilling van een leven. Eentje heeft het maatschappelijk echt gemaakt, meerdere huizen, dure auto's, jacht, ieder half jaar een nieuwe 30 jaar jongere vriendin. Scoort daarmee punten in de ogen van velen. Maar zijn leven is leeg, na een halve fles whisky komt het echte verhaal eruit. Leeft het leven wat van hem verwacht wordt, maar niet het zijne.

Ik gun jou te vinden "wat gewild wil worden" wat het ook is, wat jouw organisme wil, niet je omgeving enzovoort en dat je de flexibiliteit en het lef hebt om iedere U Turn te maken die noodzakelijk voelt. Om het leven te leven en te ervaren tot de laatste snik.
 
Ik dacht er lang geleden net zo over. Ik wist precies wat ik wilde, dacht ik althans, ging als een trein. Afgestudeerd, werd al snel afdelingsmanager, MT, strategie. Iedereen was blij met mij, behalve ik. Ging naar vakanties verlangen, donderdag was bijna weekend. Kreeg halverwege de zondag al een K gevoel. Zuipen en los in het weekend. "To forget about life for a while" zoals Billy Joel zingt.
Ik besloot op een dag -out of the bleu- dat ik zou stoppen, ik was er klaar mee. Dikke paniek in mijn omgeving. De brug waar ik onder zou eindigen werd al gezocht. Gesprekken (wat wil je) met coaches, een andere baan, hartstikke leuk in het begin, duurde anderhalf jaar voor ik begreep dat ik in dezelfde trein zat, enkel in een andere wagon.
Via Zen en heel veel zelfonderzoek " wie of wat is die ik en waar komen die wensen vandaan?" kreeg ik in de gaten dat ik wilde wat mn omgeving belangrijk vond. Maar ook wat me energie gaf, er was iets "wat gewild werd". Die IK stond het alleen maar in de weg. Fuck alles en iedereen dacht ik, dit ga ik doen.

"Dat wat gewild wordt" verandert in de loop der jaren. Een mens verandert en leert, ouder worden is een mooi rijpingsproces, dus go with flow. De drive om te werken aan " dat wat gewild wordt" verandert niet. Realise it's play aldus Alan Watts.
Inmiddels vele jaren later spreek ik te veel vrienden die naar hun pensioen uitkijken, alsof het leven een straf expeditie is met als het mee zit een paar leuke jaren aan het eind. Wat een treurigheid, wat een verspilling van een leven. Eentje heeft het maatschappelijk echt gemaakt, meerdere huizen, dure auto's, jacht, ieder half jaar een nieuwe 30 jaar jongere vriendin. Scoort daarmee punten in de ogen van velen. Maar zijn leven is leeg, na een halve fles whisky komt het echte verhaal eruit. Leeft het leven wat van hem verwacht wordt, maar niet het zijne.

Ik gun jou te vinden "wat gewild wil worden" wat het ook is, wat jouw organisme wil, niet je omgeving enzovoort en dat je de flexibiliteit en het lef hebt om iedere U Turn te maken die noodzakelijk voelt. Om het leven te leven en te ervaren tot de laatste snik.
Dat begrijp ik ook. Ik heb in mijn leven moeten vechten knokken vallen en weer op staan zonder op tegeven. Ook al werd er gezegt dat zal hij nooit kunnen.

Ik ben jong moeten volwassen worden. Mijn pa moest ik en mijn zus alleen groot brengen ondertussen 20-24 dagen werken soms om 6 u smorgens soms begon hij om 8 u of 14 u en kwam hij om 21 u thuis. Onze vader moest op onze 16 jaar al op ons kunnen rekenen in het huishouden. Hij had al stress, werk en zorgen genoeg. Daarom hebben wij ook nooit het zwijn uit gehangen. Dat konden we hem toch niet aan doen?

Dat is ook de reden voor mijn blik in het leven. Ik heb meer beriekt dan dat dokters, lerkrachten etc zeiden dat ik ging bereiken. Moest ik go with the flow gedaan hebben. Ging ik nooit zo ver gegraakt zijn. Ik heb mij heel mijn leven gepushed gevallen en terug op gestaan. Met hoge hoogtes en diepe dieptes met 1 groot doel. Een zo normaal mogelijk leven te lijden.

En daar om zei ik je moet weten wie je bent en waar je heen wil want als je dat niet weet dan is het extra moeilijk.
 
Bij mij thuis is er van heel jongs af aan in gestampt hard werken is heel belangerijk. Mijn vader had dit tot een gestoord niveau getild, hij heeft daardoor een financieele zekerheid voor zichzelf en zijn naasten bereikt waar velen jaloers op zouden zijn. Dus eenmaal gedaan met school ben ik door die "brainwashing" hetzelfde pad op gegaan, ik had dat pad heel mijn leven kunnen volgen indien ik meer reden hiertoe had gehad. Maar het was een heel eenzijdig leven. Toen heb ik na een paar slechte relaties beginnen kijken naar mezelf en afgevraagd wat ik wou van het leven, en dan kan ik aleen maar beamen wat lonelywolf zei, leuk is het niet je staat echt aleen op een eiland niemand verstaat je niemand is er voor je, zelfs als jij dat wel bent voor hun. Toen heb in mijn leven toch wel grotendeels op zijn kop gegooid. Ik heb meer en betere vrienden, steek meer tijd in leuke activiteiten naast werken en ga sindsdien naar de dames zodat ik ook wat van dat plezier in mijn leven heb. En dat terwijl ik nog altijd veel meer werk als de gemiddelde persoon. Dat krijg ik er toch niet helemaal uit 😅

Roxas laat duidelijk zien dat een visie er voor heeft gezorgd dat hij een volwaardig leven kan leiden, maar een te sterke visie wat ik dus mee had gekregen van thuis kan er ook voor zorgen dat je 1 deel van je leven overontwikkeld. Balans is zo belangerijk, ik ben (volgens mezelf) een zeer mentaal sterke kerel maar zonder balans ga je er altijd doorheen. Daar streef ik nu dus naar. Maar dat is ook geen gemakkelijke opdracht.
 
En 28!
Tip van deze oudere, stevigere en zeker minder knappe man.
Ga mindere met internet en ga op stap! De hele fucking wereld ligt NU! voor je open man.
Echt uit de grond van mijn hart Roxas!

Oké dan vooruit, één keertje naar Tiff voor nog wat tips en zelfvertrouwen en dan gas erop! GO!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan