Het wordt allemaal weer zo zwart wit gebracht. Ja, het is een betaalde dienst, maar waarom zou een dame daarmee geen plezier in haar werk hebben en met sommige klanten een goed contact hebben wat verder gaat dan alleen de dienst?
Met mijn klusjesman heb ik ook goed contact en weet ik veel van hem, en hij van mij, maar hij levert idd ook een betaalde dienst. Idem bij een paar anderen. Waarom zou het dan bij een dvp anders zijn?
Yep. Het geldt ook voor mij wanneer ik de dienstverlener/werker ben.
Ook al doe ik het ook niet gratis, het is (gelukkig) vaak genoeg "lekker werken" met/bij/voor die klanten.
Ze doen het om geld te verdienen, maar het blijven mensen en geen robots die hun klus doen en klaar.
In allerlei dienstverlenende/"contact" beroepen kennen ze klanten die maar net getolereerd worden vanwege hun centen (of als teamgenoot vanwege hun talent), maar ze verder zo snel mogelijk de deur uit willen werken.
Je hoeft niet ver te zoeken naar de verhalen over celebrities, (A/B/C) sterren, topsporters of gewoon omhoog gevallen proleten van bediening, hotelpersoneel, verkopers of aannemers om te snappen dat echt niet alle klanten even leuk zijn om te hebben.
En andere - die ook nog steeds betalen - maar waar het wel prettig was om voor te werken.
No shit - die krijgen ook niet helemaal dezelfde service of hetzelfde welkom.
De term "asshole tax" (extra hoge rekening omdat de klant een eikel is) is niet onbekend in een hoop sectoren.
Dat je met meer plezier en inzet het uurtarief voor de ene klant invult dan de andere , en als het druk genoeg is ervoor kiest om wel zaken met meneer Vriendelijk te doen en voor meneer Arro geen tijd hebt , heel normaal.
En m.i. werkt dat voor DVPs echt niet anders.