Het moeilijke van alles, vanuit mijn beleving, is dat de Ruyschdael en Singel dames het qua looks niet halen bij de privé ontvangst dames en de Wallen dames veelal hoge prijzen vragen, wel mooi zijn, maar waar mogelijk soms proberen om de boel te bedonderen.Het is een markt van vraag en aanbod. Hoe mooier de dames, hoe meer ze vragen. En misschien wel terecht. Als op de wallen structureel meer betaald wordt, zullen daar ook steeds mooiere dames naartoe trekken. Dus mooier, en meer keuze.
Tegelijk zijn de wallen een open lucht museum. Een simpel biertje is daar ook al veel duurder. Het singel gebied is dichtbij, en daar vragen de dames lagere tarieven, maar zijn de dames weer wat minder mooi. Neem anders de metro naar de Ruysdaelkade. Ook lagere tarieven.
Dames die de kluit bedonderen, is wat anders. Het is belangrijk dat dat hier op het forum wordt gemeld. Als het goed is betekent dat een korte carrière op de wallen.
Maar als je de Wallen een beetje kent en uitgaat van 100€ is het best te doen.
Alleen zou het heel fijn zijn als er een eenduidig prijs-beleid was a la Den Haag en Antwerpen en als er een paar uitbaters van locaties of representanten daarvan zich hier eens op het forum melden om te weten wat er leeft onder de Amsterdamse wandelaars.
Voor Ruyschdael en Singel geldt dat wel een beetje, maar de Wallen zijn een gezichtsloos schip.
Het zal ws gerund worden door een paar mannen die dat al sinds de 70s doen en die weinig behoefte hebben om ons te woord te staan en een rol van een paulus (Den Haag) of Janus (SKW) zie ik hier ook niemand op zich nemen.
Er waren vooral op hookers mannen die me altijd voor gek verklaarden als ik zei dat 50 euro echt niet meer overal de basis voor P&N was, wel goed te horen dat jullie die mening delen.
Bij de kerk lukt dat nog wel, maar bij de parade-paardjes rond de gracht is 100 toch echt de standaard inmiddels.
En dat kan, maar dan niet eerst 50 zeggen, dan 100 maken en kijken of je met extra's naar nog veel meer kunt switchen.
Laatst bewerkt: