Mooie en informatieve reactie van Bruckner!
Ja inderdaad het was de onvolprezen Solo die ik bedoelde.
In mijn eerste wandelperiode (90-94) waren er vooral nog latina's. Of in elk geval had ik daarvoor alleen oog. Ik was verslingerd aan een knappe slanke Costa Ricaanse jongedame van 23 of 24, die daarvoor in Miami had gewerkt. Denise was her (nick)name. Het deftige, of in elk geval zelfbewuste type DVP, met sjieke lange bontjas (echt of niet) naar en van het werk. Ze was toch geen keukenmeid! zei ze daarover toen de jas in de etensgeur kwam te hangen (zou Loper toen al….?
Maar met haar alleen in de kamer was Denise een heel aardige, en ook toegankelijke, gewone maar absoluut niet domme meid. Miami vond ze overigens te agressief, gevaarlijk.
Daarna heb ik een lange tijd geen dvp's bezocht en de Achterdam ook niet meer betreden. Ik denk dat er in die tijd onder meer vast ook een russische golf is geweest, die had je geloof ik in 93 ook wel al ertussen.
Ik kwam er pas weer vanaf 2005, met een in mijn beleving totaal veranderde Dam. Uiterlijk en kwa sfeer, echt wennen. Ik ging mede daarom ook liever naar gangbangs, en pas echt weer vaker achterdam vanaf eind 2006.
Daardoor (?) de poolse golf gemist -tot op heden zelfs nooit een poolse dame 'gedaan', maar dat is puur uit toeval.
Die van de Hongaarsen daarentegen wel uitgebreid meegemaakt -heeft wschl ook langer nageebt-. En vervolgens met veel genoegen de Bulgaarsen en nog later de Roemeensen zien komen. En een enkele uit de Baltische landen, maar denk dat ik daarvan alleen het staartje meekreeg.
Ja vooral Theo en Fly veel van gelezen en er zat ook enige overlap tussen onze smaken. En natuurlijk ook Goodbar, volgens mij meer op Amsterdam georienteerd maar ook regelmatig Alkmaar.
Zelf deed ik incidenteel ook wel eens een recensietje, maar ongetwijfeld voor velen meer in de categorie geouwehoer vallend.
Ik schep er meer plezier in mijn belevenissen met de dame te beschrijven, waarna de lezer zelf kan beoordelen of hem dat voldoende aanspreekt om de dame ook eens re bezoeken of juist niet. Omdat ik vaak een beperkt aantal vaste dames bezoek dus ook niet zoveel topics geopend.
O ja: ik heb als stelregel dat ik ronduit slechte of 'best wel matige' ervaringen niet beschrijf (wel kleinere minpuntjes, en recent ook wel eens een weigering, wat zelf-ironisch verpakt). Omdat ik toch het idee heb dat dat unfair is tov de dame omdat ze zich niet kan verweren, en een slechte kritiek echt wel gevolgen kan hebben voor haar.
ik heb overigens nauwelijks ooit zulke slechte ervaringen gehad dat ik medewandelaars zou hebben moeten 'waarschuwen'.
Wat betreft het terugroepen van 'vergeten' dames: ik bedoelde eigenlijk dat ik ze zelfs met recensies erbij soms niet meer in beeld krijg -even niet uitgaand van dementie-.
Het is zeker ontzettend jammer dat Hookers opgehouden dames verwijderde (archief). Zelfs van draadjes waaraan ik zelf meerdere keren had bijgedragen heb ik lang niet altijd tijdig een opslag gemaakt. Wel van al mijn pm's, en vooral daar vliegen dan soms namen rond waar ik geen beeld meer bij heb…
Uit het 'webarchief' heb ik inderdaad wel wat leuke dingen kunnen terughalen, maar het is inderdaad nogal fragmentarisch, at random, vaak maar een of hooguit enkele bladzijden over een dame… Niettemin erg leuk en fijn dat er tenminste nog iets over is van 'onze' enorme 'database'.