Ik twijfel om het tegen iemand te zeggen die ik/wij vertrouwen.
Ik ga alleen naar saunaclubs ga (wat ruim 2 uur rijden is) zou het fijn zijn dat wanneer er iets met mij gebeurd mijn vrouw naar mij kan brengen.
En als mijn vrouw op dat moment een smoes moet verzinnen wordt lastig.
Dan is het prettig als ze iemand heeft die haar kan helpen.
Maar ja je weet niet of die persoon het doorlult in de familie
Ik snap niet precies welk probleem je wilt oplossen .
Als jij onderweg naar, of in een sauna club een ongeluk (of een hartaanval oid) krijgt , en er moet "iemand gebeld worden om zaken te helpen regelen" ?
Dat is toch in principe hetzelfde als wanneer je dat krijgt onderweg naar werk of een restaurant ?
In elk geval hoef je zo iemand niet *van te voren* al te vertellen dat het ook in een saunaclub zou kunnen gebeuren .
Zo'n nood-contact kan in een telefoon staan (ook beschikbaar als die gelocked is) of gewoon op een briefje bij je telefoon of in je portemonnee.
Interpreteer ik goed dat je vrouw (al) weet dat je naar sauna clubs gaat ?
Dan is toch het enige "risico" dat als je acuut dat soort hulp nodig hebt in je saunaclub en die noodcontact persoon wordt gebeld je "betrapt" bent.
Afhankelijk van het soort risico (of situatie) moet je er of maar mee leven dat je in dat geval betrapt bent, of een sociaal acceptabel ding in de buurt vinden waar je je contact naar toe kunt laten gaan, of als plek van onheil aangeven.
Of je zelf naar toe laten brengen als dat mogelijk is.
Als je (al) naar het ziekenhuis vervoerd bent , die horen hun beroepsgeheim
serieus te nemen, dus jij kunt dan je contact vertellen dat je onwel werd in een horeca gelegenheid of hotel, en niet opgehaald werd uit bv huize Monique.
Maar goed, ik snap dus niet precies welk type situatie je voorziet, en hoe handelingsbekwaam je dan zelf nog bent om een smoes voor je hulpcontact in stand te houden.