Op hookers ben ik door een forum leider/ moderator gechanteerd. Ik plaatste een recensie. De dame reageerde erop en forumleider vroeg of ik het effe wilde aanpassen ????... Die ging een beetje bemiddelen
alsof hij aandelen had of haar pooier was.
Het ging over een handeling die wel of niet plaats had gevonden. Ik vertelde tegen deze "Krukkie" heette die geloof ik, dat hij er niet bij was en dat ik het niet op prijs stelde dat hij mijn recensie in twijfel trekt.. Ik had er al 30 plus geschreven.. Vaak positief.. Niet altijd. Waarop hij mij een block gaf van een week ofzo ??? Daarna nooit meer een nieuwe recensie geschreven. En nog steeds huiverig voor moderators zoals die Krukkie.
Dat komt omdat moderators (een aantal) bij Hookers er met een dubbele pet op zaten. Die jongens hadden er eigen belang bij vaak genoeg. De tijd van Hookers was onder de moderators een cowboy tijd, veel kon en er was bijna geen grens. En anders werd die grens wel opgerekt. Hookers stond onder leiding van Bram Jobse, als leidinggevende en die was sowieso niet van de regeltjes. Moderators hadden elk hen eigen winkeltje. Moderators hadden gewoon contact met DVP meiden, die werden veelal op ''uiterlijk'' uitgekozen, en die jongens hadden er gewoon ook seks mee. Vaak in ruil voor andere diensten als gratis credits of een goede rating in de zoekresultaten. Hookers, Sexjobs, Kinky, Webcambordeel.nl alles zit in een gebouw, moderators kunnen overal bijkomen wat die meiden nodig hebben en fiksen dat in mum van tijd.
En zo ook met recensies, meiden die korte lijntjes hadden met die jongens konden gewoon recensies laten verdwijnen. Dan denk je als wandelaar getrouw een goede recensie te schrijven, en als die slecht was en zo dame kreeg er lucht van dan was die vaak net zo snel verwijderd dan dat je hem had geplaatst. Mijnzelf is dit ook meerdere keren gebeurd in al die jaren. Niet alleen Krukkie, je had sowieso 14 moderators (middag, avond, weekend) en alles werd betaald. Hookers had sowieso lage kosten, draaide zelfstandig, haalde flinke zak met advertentie inkomsten binnen van clubs, erectiepilletjes reclame, webcam banners etc.. die site werkte niet om alle kosten dekkend te krijgen, die maakte elk jaar dikke winst dat Hookers.
Maar goed mijn recensies werden dan ook wel verwijderd om die redenen, en dan belde ik even op naar Hookers. Ik belde altijd in met zakelijke kalme stem, en introduceerde mij altijd met voornaam. En dan had ik zo jongen aan de lijn en dat ging er best venijnig aan toe. Op alle punten had je altijd ongelijk. Die werden zelfs nog grof en verre van het betamelijke, teksten als wij maken zelf wel uit of we recensies verwijderen, en begrijp je dat of ben je een van de zovelen kut mongolen, ik was dan altijd zo vrij om mijn telefoon op de luidspreker te zetten en de verwensingen te noteren en alle andere ongein. Schreef ik zo met de hand een heel A4 papier vol, dronk een cappuccino, en zei vervolgens ben je klaar? Nou dan belde ik vervolgens die Jobse en zat ik dat hele A4 papier op te lezen, die ging af als een gieter. Er waren dingen gezegd wat totaal niet door de beugel kon, alleen Bram wist met mij wat voor vlees die in de kuip had. En hij kende ook de vocabulaire van zijn team. Die zei letterlijk ik wil dat jullie goed beseffen dat het ongure gepraat tegen die man echt niet kan.. besef dat nou toch is. Ik moet steeds de kastanjes uit het vuur halen terwijl jullie je handen steeds verbranden. Jullie hebben geen idee tegen wie je dit zegt. Ik heb al hoofdpijn genoeg en zet die recensie terug.. en dan hoorde je vaak nog wat geroezemoes op de achtergrond en jahjah dat hebben we straks wel over. Nou dan sprak die mij weer, kijk over paar tellen even dan zie je de recensie weer staan.
Later met Sexjobs ook nog discussie gehad. Je had toen enige tijd zo chat op de site waar je op kon inloggen. Punt was dat er veel dingen fout gingen.
Zo kon je als man je heel gemakkelijk voordoen als vrouw. Je koos een gebruikersnaam voor dat moment en je klikte man of vrouw aan. En dan leek het net of je met een vrouw aan het chatten was. Mannen trapte er allemaal in. Met doorvragen kwam je er wel achter dat het geen dame was haha. Tsja dan kreeg je een ban. Ook hier melding van gemaakt omdat velen onterecht een ban kregen. Die hele chat was zo lek als een mandje. Later hadden ze bij Alberto Stegeman ook nog is achterhaald dat er individuen drugs zaten te dealen op die chat. Afijn Sexjobs hier op de hoogte gesteld van alleen dat die chat zo gaar als boter was. Er kwam geen reactie via de email. Dan maar is bellen.. afschuiven en aan het lijntje houden. Toen maar is Wan Ko -Sexjobs- gebeld die heeft een eigen kantoor, PR-kantoor. Nou goed paar dagen heeft de dame volgehouden ''meneer'' is er niet. Ach toen twee fax berichten gestuurd. Nog niets, toen wederom fax gestuurd, maar het faxapparaat op repaid gezet, en er een pak A4 papier aan gewijd.. ik belde nog maar eens twee dagen later en toen was die er wel.. tsja de chat was een probleem, komt geen nieuwe, en had tijd om 10 min te babbelen. Paar weken later was de chat foetsie.
Later hoorde ik via een contact van mij dat Ton Schut zich rot gelachen had over die actie aan die chinees.