Voormalig lid 12783
Stamgast
Ik vermaak mij best met het lezen van de voor en tegens van nu al 38 blz. Ga door tot mijn vermaak.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!
RegistrerenOok met Prep kun je HIV krijgen.Sinds December aan PREP. Moet zeggen dat spul is wel geweldig, echt nul stress voor HIV na een dame bare volgeblaft te hebben. Ook meteen een trans geneukt nu ik toch veilig ben. 2 pillen van te voren en 2 pillen de dagen erna.
Ik zou zeggen vooral toegankelijker maken dat spul Dan blijft het ook veilig voor mensen die gewoon geen condoom willen gebruiken (ikke) en het beschermt de dame tevens ook.
En dat vergoedt je ziektekostenverzekering?Sinds December aan PREP. Moet zeggen dat spul is wel geweldig, echt nul stress voor HIV na een dame bare volgeblaft te hebben. Ook meteen een trans geneukt nu ik toch veilig ben. 2 pillen van te voren en 2 pillen de dagen erna.
Ik zou zeggen vooral toegankelijker maken dat spul Dan blijft het ook veilig voor mensen die gewoon geen condoom willen gebruiken (ikke) en het beschermt de dame tevens ook.
Als je een beetje slim bent dan krijg je het gratis van de GGD (alleen doet de huisarts dan je controles)En dat vergoedt je ziektekostenverzekering?
Door de staat gesponsored roekeloos sex-gedrag... mooi is dat! Niet dus!Als je een beetje slim bent dan krijg je het gratis van de GGD (alleen doet de huisarts dan je controles)
Daarom wilde ik hierboven al even rechtzetten dat zelfs met prep je kans loopt op HIV.Door de staat gesponsored roekeloos sex-gedrag... mooi is dat! Niet dus!
Nu... even toelichtenDaarom wilde ik hierboven al even rechtzetten dat zelfs met prep je kans loopt op HIV.
Zonder condoom = ALTIJD RISICO
Niet alleen de staat, indirect de samenleving. Wij de tot belastingbetaler gemaakten dus.Door de staat gesponsored roekeloos sex-gedrag... mooi is dat! Niet dus!
Ook met Prep kun je HIV krijgen.
Laat ik dat wel ff recht gezet hebben hier voordat er verkeerde informatie word verspreid
En dat vergoedt je ziektekostenverzekering?
Gewoon een beetje lullen bij de GGD dat je verhoogd risico loopt op HIV, dan kom je vanzelf op een wachtlijst waarna de staat het (terecht) voor je vergoed. Beperkt aantal plek omdat dit nog een 'pilot' is gesponsord door het Ministerie Volksgezondheid. Dit programma zal binnenkort denk ik wel opgeschaald worden, doen ze nog onderzoek naar.Als je een beetje slim bent dan krijg je het gratis van de GGD (alleen doet de huisarts dan je controles)
Vandaar dat ik erbij zeg dat het geen wondermiddel is. Zoals je het schreef, kwam het erop neer dat het een wondermiddel is.PREP verlaagt de kans op HIV met 99%. Je mag gerust een lotto kopen mocht je het alsnog oplopen. Dat is een beetje hetzelfde als HIV oplopen via een blowjob: Ze kunnen het niet uitsluiten, maar in de praktijk gebeurd het gewoon niet.
De dokter heeft me uitgelegd dat in de gevallen waarbij iemand toch HIV krijgt met PREP, ze de pillen gewoon verkeerd hebben genomen. Je moet heel streng zijn met de tijden waarop je ze slikt.
Terecht? Het is jouw keuze om geen condoom te gebruiken. Logischerwijs zouden de gevolgen ook jouw kosten moeten zijn, niet die van de gemeenschap.Gewoon een beetje lullen bij de GGD dat je verhoogd risico loopt op HIV, dan kom je vanzelf op een wachtlijst waarna de staat het (terecht) voor je vergoed. Beperkt aantal plek omdat dit nog een 'pilot' is gesponsord door het Ministerie Volksgezondheid. Dit programma zal binnenkort denk ik wel opgeschaald worden, doen ze nog onderzoek naar.
Je kan het ook krijgen via de huisarts, welke je doorverwijst naar de polikliniek van een ziekenhuis. Dit is praktisch gratis wanneer je bij voorbaat al over je eigen risico heen gaat in een jaar.
Deze stelling waag ik te betwijfelen. Je kan dit ook voor te veel en te vaak fast food eten doortrekken. Of skiën van de zwarte piste, roken, te veel drinken en drugs gebruiken. Als je hier wat aan overhoud wordt dit in principe ook door de grote gemeenschap betaald.Terecht? Het is jouw keuze om geen condoom te gebruiken. Logischerwijs zouden de gevolgen ook jouw kosten moeten zijn, niet die van de gemeenschap.
Maar deze meneer heeft er (nog) niks aan overgehouden, die krijgt preventief prep zodat hij bare kan neuken.Deze stelling waag ik te betwijfelen. Je kan dit ook voor te veel en te vaak fast food eten doortrekken. Of skiën van de zwarte piste, roken, te veel drinken en drugs gebruiken. Als je hier wat aan overhoud wordt dit in principe ook door de grote gemeenschap betaald.
Het wordt betaald, maar in sommige gevallen mag daar ook best een stukje eigen risico bij wat mij betreft. En bovendien wordt er op een aantal van deze zaken extra belasting geheven met een reden. Mac-tax gaan we ook nog meemaken. Helaas is een nzc-tax wat lastiger te heffen.Deze stelling waag ik te betwijfelen. Je kan dit ook voor te veel en te vaak fast food eten doortrekken. Of skiën van de zwarte piste, roken, te veel drinken en drugs gebruiken. Als je hier wat aan overhoud wordt dit in principe ook door de grote gemeenschap betaald.
Toch wordt er ook belastinggeld ingezet om mensen spotgoedkoop naar een skioord te vliegen waar ze mogelijk een been breken of corona oplopen, voetbalclubs overeind te houden waar men elkaar geregeld onder de zoden trapt (op en buiten het veld), risicowedstrijden te begeleiden etc.Maar deze meneer heeft er (nog) niks aan overgehouden, die krijgt preventief prep zodat hij bare kan neuken.
Als ik morgen als kerngezonde man besluit dat het me heerlijk lijkt vanaf die dag 5 pakjes sigaretten per dag te roken, en ik ga naar m'n dokter en vraag om een inhalator en luchtweg verwijdende medicatie om mezelf te beschermen tegen mijn nieuwe hobby, dan wordt dat echt niet zomaar getolereerd.
Daarom ben ik voor een forse belastingverlaging in combinatie met meer eigen verantwoordelijkheid. Gewoon alleen nuttige zaken: zorg, politie, onderwijs etcToch wordt er ook belastinggeld ingezet om mensen spotgoedkoop naar een skioord te vliegen waar ze mogelijk een been breken of corona oplopen, reddingsacties op te zetten voor wie met extreme sporten in de problemen komt, voetbalclubs overeind te houden waar men elkaar geregeld onder de zoden trapt (op en buiten het veld), risicowedstrijden te begeleiden etc.
Ja je hebt gelijk.Net zoals met de introductie van ABS en airbags in personenwagens...
Was meteen het signaal voor bepaalde chauffeurs (chauffards!) om roekelozer te gaan rijden!
Ze waren nu toch veilig... Bizar inderdaad!
ja dat schoot ook door mijn hoofd, pak je meteen de kosten van ongewenste zwangerschappen mee...Dan kunnen ze ook gratis condooms aanbieden, nog goedkoper.
Helemaal mee eens Gerard, maar deze clown, maakt geen deel uit van een risicogroep,Anyway Prep aanbieden vind ik goede zaak want de kosten voor behandeling van HIV zijn hoger. Dus risicogroepen preventief medicatie geven make sense.