Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!
RegistrerenBeetje de omgekeerde redenatie van je kan prima jezelf verdedigen, zware dingen tillen, klussen in huis, de rekeningen betalen. Wat dat betreft heb je als man prima tegen argumenten.De vrouw die geen seks meer wil en dat tegen haar vent wegwuift met 'het is maar seks, er zijn belangrijkere dingen in het leven'
Ok je hebt gelijk; verkeerde woordkeuze...Weigert? Wat een raar woord om te gebruiken, want nu doe je net of de partners de boel vrijwillig blocken. En dat is bij alle verhalen die ik hier lees, en ook mijn eigen verhaal, geen sprake van.
Stel je voor dat een man structureel weigert om écht met zijn vrouw te praten. Niet omdat hij het niet kan, maar gewoon omdat hij er geen zin in heeft. Hij vindt dat hij niet verplicht is om emotioneel beschikbaar te zijn en richt zich liever alleen op fysieke intimiteit.De discussie over relaties en seksualiteit is volledig gefeminiseerd. Het standpunt van de vrouw is uitgangspunt.
De vrouw die geen seks meer wil en dat tegen haar vent wegwuift met 'het is maar seks, er zijn belangrijkere dingen in het leven' kan op instemmend geknik en alle begrip rekenen. De man moet zich er maar naar schikken.
De man die zijn behoefte kenbaar maakt echter, is alleen al daarom een viezerik, een soort verkrachter in spe.
Waarom geen erkenning van deze natuurlijke behoefte? Ik bezoek dames om mijn behoefte te vervullen, ben de galantheid zelve tegen hen, niks geen viezerik. Ik gebruik ze niet, sluit gewoon een overeenkomst en respecteer iedere grens.
Ik wil nooit iemand seks opdringen. Maar waarom die erkenning niet? Dan hoeft het niet zo moeilijk te zijn.
Ik heb bijzonder veel bewondering voor de vrouw van Job Cohen die haar man toestond een minnares te hebben toen zij door MS niet meer in staat was tot seks. Dan vertrouw je elkaar echt door en door. Dat is liefde.Stel je voor dat een man structureel weigert om écht met zijn vrouw te praten. Niet omdat hij het niet kan, maar gewoon omdat hij er geen zin in heeft. Hij vindt dat hij niet verplicht is om emotioneel beschikbaar te zijn en richt zich liever alleen op fysieke intimiteit.
Iedereen zal de man (terecht) een hork vinden en niet de vrouw die blijft pushen voor emotionele intimiteit.
Het punt is dat een relatie bestaat uit beide onderdelen en dat je samen eruit probeert te komen. Als één van de 2 niet mee wil werken aan een oplossing is er wat mij betreft geen sprake meer van een relatie.