Vrouw wil geen seks. Tips en ideeën gevraagd

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Elke dag opnieuw verbaas ik me over bepaalde reacties hier op het forum. Het lijkt alsof sommige mensen een huwelijk reduceren tot een simpele uitruil van seks, alsof dat de kern van de verbintenis is. Maar als je het woord huwelijk in de mond neemt, spreek je over iets dat zoveel groter is. Het is niet slechts een contract of een eindstation van romantiek, maar een voortdurende keuze voor verbinding, voor het samen opbouwen van een leven.

Een huwelijk is per definitie complex, omdat het de diepste lagen van ons bestaan raakt: liefde, vertrouwen, verantwoordelijkheid en groei. Zodra er kinderen in het spel komen, wordt die complexiteit alleen maar groter. Niet omdat het moeilijk móét zijn, maar omdat de dynamiek verandert en de keuzes die je maakt diepere consequenties krijgen.

Toch wordt het huwelijk vaak gezien als een soort einddoel. Een trofee die je binnensleept, waarna je achterover kunt leunen en kunt genieten van je prestatie. Maar laten we eerlijk zijn: als je een huwelijk op die manier bekijkt, dan overschat je het totaal.

Een huwelijk is geen bestemming, maar een reis. Het is niet het slotstuk van liefde, maar een dagelijks terugkerende keuze. Je kiest er steeds opnieuw voor om te investeren in de ander, niet omdat het moet, maar omdat jij vindt dat die persoon het waard is. Niet met de verwachting iets terug te krijgen, maar simpelweg omdat geven een vorm van liefhebben is. En als je dat principe écht begrijpt, dan zul je merken dat de mooiste dingen vaak vanzelf ontstaan.

En dan is er seks. Seks kan intens en prachtig zijn, een fysieke uitdrukking van liefde en verbondenheid. Binnen mijn relatie is het meer dan alleen een handeling; het is een manier van communiceren. Het is hoe wij onze emoties, ons vertrouwen en ons verlangen met elkaar delen. Het versterkt de band die we hebben en vergroot het vertrouwen dat we in elkaar stellen.

Maar seks kan ook gewoon lust zijn. En daar is niets mis mee, zolang het gebeurt in overeenstemming en met respect voor alle betrokkenen. Mijn vrouw heeft seks met anderen, en binnen onze relatie is dat een geaccepteerd en bewuste keuze. Lust is geen vijand van liefde, tenzij je er een geheim van maakt of het probeert te onderdrukken. Het is een natuurlijke kracht, en zoals met alle krachten in het leven, draait het om hoe je ermee omgaat.

Liefde en lust hoeven elkaar niet uit te sluiten. Ze kunnen naast elkaar bestaan, elkaar versterken, en zelfs nieuwe dimensies van verbondenheid openen—maar alleen als je eerlijk bent, naar jezelf en naar elkaar.

Want uiteindelijk is dat misschien wel de grootste wijsheid in liefde: niet alles hoeft in een vast kader te passen. Niet alles hoeft te voldoen aan een opgelegd ideaal. Liefde is geen vastomlijnd concept, maar een levend, ademend iets—een voortdurende ontdekkingstocht die pas echt waardevol wordt als je het met open ogen en een open hart aangaat.

Je kunt altijd voorstellen om seks met iemand anders te hebben als zij niet aan jouw behoeften kan voldoen, uiteraard met haar toestemming.

Als ze dat niet accepteert, kun je aanraden om medicatie te overwegen om haar libido te verhogen.

Je hebt immers al veel moeite gedaan, en als ze je echt waardeert, zou zij ook bereid moeten zijn om naar een oplossing te zoeken.

Uiteindelijk hebben jullie elkaar beloofd om elkaar te steunen, in goede en slechte tijden.

De discussie over relaties en seksualiteit is volledig gefeminiseerd. Het standpunt van de vrouw is uitgangspunt.

De vrouw die geen seks meer wil en dat tegen haar vent wegwuift met 'het is maar seks, er zijn belangrijkere dingen in het leven' kan op instemmend geknik en alle begrip rekenen. De man moet zich er maar naar schikken.

De man die zijn behoefte kenbaar maakt echter, is alleen al daarom een viezerik, een soort verkrachter in spe.

Waarom geen erkenning van deze natuurlijke behoefte? Ik bezoek dames om mijn behoefte te vervullen, ben de galantheid zelve tegen hen, niks geen viezerik. Ik gebruik ze niet, sluit gewoon een overeenkomst en respecteer iedere grens.

Ik wil nooit iemand seks opdringen. Maar waarom die erkenning niet? Dan hoeft het niet zo moeilijk te zijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan