Dit onderwerp slaat ook voor mij de spijker op z'n kop. Ben 32 jaar samen met m'n vrouw, hebben samen een kind dat inmiddels een aantal jaren tiener is. Ik ben dolgelukkig met mijn vrouw en kind en zou ze voor geen goud willen missen. We doen leuke dingen samen, doen regelmatig met z'n drieën leuke dingen, maar ook ga ik regelmatig alleen met m'n vrouw iets leuks ondernemen. We lachen met en om elkaar, we houden elkaar in het huishouden uit de wind. Hebben gezamenlijke hobbies, maar doen ook ons eigen ding. So far so good. Mijn vrouw vindt seks wel lekker, maar dan moet het wel eerst tot dat punt komen. En dat is erg moeilijk. Als we überhaupt seks hebben (5 keer per jaar ongeveer), is dat meestal savonds, want dan slaapt ons kind en dan is ze wat ontspannender. Maar in 99 van de 100 gevallen zegt ze moe te zijn. We hebben het al regelmatig over dit onderwerp gehad en heb haar altijd gevraagd waarom ze weinig behoefte aan seks heeft en hoe ík haar daarin kan helpen of desnoods externe hulp voor ons samen wil inschakelen. Ik geef haar complimentjes over haar figuur en zeg trots te zijn op haar dat ze er moeite voor doet om fit en in vorm te blijven. Ook kruipen we in bed vaak tegen elkaar aan waarbij ik haar aai over de plekken die ik mooi vind, waarvan ik weet dat zij er minder trots op is, en zeg haar dat ik haar mooi vind. Maar ze vind het moeilijk om het over seks te hebben. Ik heb haar al vaak uitgelegd dat wanneer ik haar aai in bed, dat ik niet meteen aan seks denk, of de behoefte aan seks heb. Ze is wel een beetje preuts opgevoed, want haar ouders hebben altijd gezegd dat seks vies is. Mochten ook nooit films of programmas zien waarin ook maar iets van erotiek voorkwam. (Hebben haar ouders dan überhaupt niet genoten van het moment waarop ze hun drie kinderen hebben verwekt?). Ook daarover hebben we het regelmatig met elkaar gehad, maar mijn vrouw zegt dat dat het probleem niet is. Het lijkt alsof ze geen oplossing wil zoeken voor dit probleem. Ik wil ook niet dreigen met 'wandelen'/buiten de deur, want dan leg er waarschijnlijk te veel druk op.
Ik denk er het afgelopen jaar steeds vaker aan om toch maar eens een DVP te bezoeken, om eens uit te proberen of dit is wat ik zoek. Ik wil geen andere relatie, daarvoor hou ik teveel van mijn vrouw en kind.
Ik denk er het afgelopen jaar steeds vaker aan om toch maar eens een DVP te bezoeken, om eens uit te proberen of dit is wat ik zoek. Ik wil geen andere relatie, daarvoor hou ik teveel van mijn vrouw en kind.