Ik voeg me graag bij Merel, complimenten voor TS zijn aanpak en voor de heren die er begripvol op reageren.
Uit de vraag van TS en de reacties is duidelijk af te leiden dat het probleem niet eenvoudigweg naar 'haar' wordt verschoven. Er wordt echt nagedacht over mogelijke oorzaak en oplossingen. De druk opvoeren werkt inderdaad averechts in zo'n geval!
Er zijn al veel bruikbare tips gegeven, eentje die ik niet voorbij heb zien komen is om haar het gevoel te geven dat ze aantrekkelijk is.
Daar ben ik zelf zeer gevoelig voor. Als je als vrouw je lichaam verafschuwt, heb je echt geen zin in intimiteiten. Jezelf mooi en aantrekkelijk vinden geeft automatisch een boost aan je libido.
Het heeft op zich weinig te maken met hoe zij er uitziet, zelfs de mooiste meisjes kunnen zichzelf lelijk vinden.
Je zou haar kunnen complimenteren over haar uiterlijk, haar vertellen dat je haar aantrekkelijk vindt en wat je aantrekkelijk vindt aan haar. Hou het realistisch, een leugen heeft ze zo door. Wees creatief, er is zeker iets dat haar aantrekkelijk maakt. Tepels die door een shirt zichtbaar zijn, billen of borsten die op en af waggelen bij het stappen, etc.
Ook niet verwachten dat er meteen intimiteiten van komt, niets in die richting doen want dan ben je opnieuw niet geloofwaardig meer. Een complimentje puur voor haar zelfvertrouwen, zonder iets in ruil te verwachten.
"Ik heb zin in seks" wordt heel anders ervaren dan "ik heb zin in jou". Overtuigd haar dat zij de reden is waarvoor je zin hebt en niet om een behoefte in te vullen.
Garantie op succes is er helaas niet, maar als je haar kan overtuigen dat zij nog altijd aantrekkelijk is voor het andere geslacht krijg je zonder twijfel een vrolijker wederhelft. Het werkt ook motiverend om het een of ander aan te pakken zoals overgewicht bijvoorbeeld.
Als je het idee hebt dat je uiterlijk volledig 'verkloot' is, steek je daar geen energie meer in. Een vicieuze cirkel die doorbroken moet worden.
Misschien ken je iemand uit haar omgeving aan wie je kan vragen om ook, subtiel een compliment te maken over hoe ze er uitziet.
Jezelf mooi vinden werkt echt erotiserend voor vrouwen.
Als ik mijzelf herlees, vind ik mijn toon nogal dwingend. Doe dit, doe dat!
Zo bedoel ik het niet, er gaan honderden gedachten door mijn hoofd en ik ben wat overdreven enthousiast geweest.