Voormalig lid 21948
Stamgast
Maar als je het hem normaal verteld en uitlegt zal die tog nog steeds je vriend zijn en je niet belachelijk maken. Dat is inieder geval wat ik ermee bedoelde. Mijn voordeel is dat me beste vriend ook een wandelaar is en 2 andere goede vrienden niet maar die zulle mij nooit afvallen omdat ik en die maat zo nu en dan een roemeentje te grazen nemen.Makkelijker gezegd dan gedaan..
Heb in een ander topic wel eens laten vallen, dat ik heel veel kennissen heb.. Zelfs klanten en concullegas waar ik HEEL goed mee overweg kan..
Zelfs mensen die ik grotendeels in vertrouwen neem.. De boekhouder bijvoorbeeld, die vent ken ik bijna 15 jaar.. En ondanks dat hij meer scholen heeft genoten dan ikzelf, zijn we 2 boerelullen bij elkaar, de paar keer per jaar dat we elkaar zien..
Ik heb blijkbaar/schijnbaar een makkelijk karakter en ben vriendelijk en spontaan ook tegen vreemden.. (zegt men, dus dan zal dat wel.. En anders liegen ze, en ik dus ook)
Word wat anders als je gesloten en afstandelijk bent..
Dan vind je niet zo maar iemand waar je zoveel vertrouwen in hebt en alles aan kwijt kunt..
Overigens beschouw ik hooguit 2 of 3 vrienden als 'echte' vrienden.. 1tje daarvan gaat voor me door het vuur..
Dat is iemand die ik snachts kan bellen als ik in Duitsland met een kapotte auto sta.. Dan is ie er..
Die heb ik ooit geld geleend toen hij zelf in een echtscheiding zat.. Ik had helemaal niks meer toen.. Sprong een gat in de lucht toen een andere aannemer me betaalde.. Anders had ik echt NIET kunnen eten die maand..
Heeft hij netjes terugbetaald.. 5 jaar lang..
En NOG weet die NIET van mijn 'spies half vrouwelijk Roemenië voordat je de pijp uitgaat' avonturen..